Alla inlägg den 21 december 2008

Av phoenix - 21 december 2008 15:47

Hmm, tror inte att djuren har vant sig riktigt vid jullovet ännu. Både Phoenix och katterna har vart oroliga hemma idag. Molly framföraltl har pipit och gnällt. Först ska hon gå ut och när man slutligen ger upp och inte orkar lyssna på hennes gnäll och släpper ut henne så ska hon in igen. Då står hon utanför och skriker istället. Provade att ha balkongdörren öppen ett tag så hon kunde gå ut och in. Det uppskattades av katterna men inte av mig och Phoenix.


Jag tyckte att det blev alldeles olidligt kallt här inne och Phoenix blev orolig. Sprang runt mellan balkongdörren, mig, soffan och pep och hade sig. Så fort han hörde nåt utifrån så skulle han kolla vad det var för något. Har börjat fundera på om Molly kanske börjar närma sig löp eftersom hon inte är riktigt som vanlitgt. Kan hundar reagera på katters löp med? Kan det vara därför som det känns som att det inte är någon harmoni i hemmet? Måste kanske sluta att släppa ut henne snart. Samtidigt vill jag ju att hon ska få vara ute så länge som möjligt inpå löpet eftersom att Molly verkligen är en utekatt. Hon ÄLSKAR verkligen att få gå ut! Dock vill vi inte ha några kattungar så det gäller att hålla koll på henne...  För tillfället är det dock lugnt, Phoenix sover i soffan, likaså Molly och Mio och Selma ligger och sover inne i Fridas garderob:)


Har nyss kommit hem efter en tur i skogen. Var uppe på hundspåret vid Skyttis och gick med Phoenix. Dåligt spår, inte upptrampat alls men vi kom ut i skogen åtminstone. Man får vara glad för det lilla:) Passade på att knäppa mer kort på honom när vi var ute. Är så himla fint ute och tollare gör sig så bra mot snön! När vi var nästan tillbaka vid bilen så ställde jag upp honom för att ta ståkort. Han stod jättefint till att börja med. Sen vänder han huvuudet och kollar bort mot parkeringen och börjar moffa och morra. Där kom det en liten tervfröken skuttande i skogen. Phoenix kom till mig när jag ropade men hon ville inte vända tillbaka till matte som ropade utan kom fram till oss istället. Det visade sig att det var Mini som var ute med matte och Erina på promenad. Blev lite surr innan vi åkte hemöver igen.


Ikväll kommer Frida tillbaka och sen kommer Catta hit för att byta julklappar. Blir nog en mysig kväll. Catta ville bli bjuden på nåt efterrättsaktigt så jag måste fundera ut vad jag ska bjuda på för något...

Ovido - Quiz & Flashcards