Alla inlägg den 15 december 2008

Av phoenix - 15 december 2008 20:14

Nyss hemkommen efter ett träningspass på bilprovningen. Kom dit lite för tidigt och då syntes ingen annan till. Rastade Phoenix och började med lite linförighet. Hmm lite okoncentrerad kille som jag hade med mig. Då kom Susanne och Kenzo och vi stod och surrade en stund medan grabbarna fick sitta bredvid och vänta och efter det när vi körde igång igen så var han helt med på noterna.


Körde lite själv först för att komma igång samtidigt som Susanne och Kenzo tränade sina moment. Sen kommenderade Susanne oss genom klass ett vilket gick över förväntan. På linförigheten gick han kanonbra utom på en högersväng där han tappade position. Läggandet tyckte jag kändes jättesegt men enligt Susanne så såg det jättebra ut. Inkallningen gjorde han bra, tog i mitt ben en aning vid ingången bara. Ställandet är jag jättenöjd med. Han stannade direkt och gjorde inte någon ansats alls till att vilja sätat sig trots att Susanne väntade en bra stund innan hon kommenderade att jag skulle sätta honom. Apporteringen ville han först greppa sidan på apporten men kom på sig och tog riktigt. Hade nog fått ett litet avdrag där. Hoppet funkade inte idag, han gick på sidan om så det är det momentet som vi behöver träna mest på. Har inte kört nästan nåt hopp ännu eftersom jag inte vill överanstränga hans höfter i och med att han är så pass ung ännu.


Hur skoj som helst att få en genomkörare på hela programmet och se vart vi står. Bara synd att jag inte hade med mig någon som kunde filma så att man får se själv hur det ser ut. Får ta det nån gång framöver. Än så länge känns det iaf som att träningen löper på enligt planerna. Jättenöjd med Phoenix!

Ovido - Quiz & Flashcards