Alla inlägg den 29 december 2008

Av phoenix - 29 december 2008 19:24

Väckaren ringde 9.oo imorse. Klev upp, tog på mig kläder och gick därefter direkt ut med Phoenix. Normalt sett brukar vi bara gå en jättekort sväng direkt på morgonen, sen gå in och käka frukost och ta det lugnt ett tag innan vi går en riktigt promenad. Men idag drog vi iväg direkt. Gick först upp mot Skyttis och sen vidare upp genom skogen mot Sörliden. Vi traskade på i lugnt tempo där i skogen och hade det allmänt bra! Var nog ute ungefär 1,5 timme.


När vi kommit hem blev det lite frukost och sen skjutsa Frida på jobbet. Passade då på att gå på stan en sväng och inhandla några nya byxor och mössor. Har hittat jättebra mössor på stadium. Har haft svårt att hitta en mössa som är både funktionell och snygg. Oftast så täcker dom inte öronen om dom är fina och då försvinner ju själva meningen med mössan. Men dom här är kanon. Önskade och fick en av syster i julklapp och nu har jag köpt två till i andra färger så nu ska jag väl klara mig ett tag:)


For ut en sväng med Phoenix i skogen i eftermiddags. Blev lite promenad, lite fotografering samt lite träning med dummysar. La ett linjetag med flera synliga dummysar på rad idag och skickade honom. Det gick riktigt bra! Mycket nöjd med lilleman kan jag lova! Nu ligger han och myser i soffan, längtar säkert redan efter kvällspromenaden om jag inte känner honom fel:)


Imorn blir det en tur upp på hundtorpet på förmiddan för att gå rundan hade jag tänkt. Perfekt där uppe då man kan gå med hunden lös utan att riskera något möte med andra. Har inte varit upp dit på länge så jag misstänker att det finns nån som kommer bli glad:) Sen blir det en tur på stan för klippning. Fridas kompis på salongen ska få prova på mitt hår, får se hur det går...

Ovido - Quiz & Flashcards