Alla inlägg den 13 december 2008

Av phoenix - 13 december 2008 16:16

Ja det blev ju som sagt en tur till skogen idag. Det var stundtals jättehärligt och stundtals var det kanske inte så himla skoj. Det hade ju snöat och töat igår så stigen var inte upptrampad och på ett flertal ställen så sjönk man igenom till en massa vatten. Tur att man hade bra skor på sig som inte släppte igenom nåt vatten så jag höll mig torr iaf. Det blev lite fotografering idag med eftersom det var soligt idag. tror vi var ute och traskade runt i nästan två timmar allt som allt.


Sen när vi kom tillbaka så var det en timme kvar innan jag skulle träffa Frida på stan för att kika lite på julklappar så då fick jag ett infall och tog Phoenix med mig och for ut mot Gullvik. När jag kör in på parkeringen så känner jag att underlaget inte är det bästa men det funkade iaf, ajg kom ju fram och kunde parkera. Gick ned på stranden för att knäppa lite mer kort. Efter ett tag insåg Phoenix att det flöt en pinne i vattnet. Den ville han ha men tyvärr så visade det sig att han fortfarande inte vill bada. Han går ut tills vattnet räcker till magen sen vänder han och står på stranden och gnäller.  Vet inte hur jag ska få ordning på det där till våren. KAN INTE ha en tollare som inte badar då jag vill starta honom på jaktprov så småningom...


När vi skulle åka hem igen så kom dock nästa problem. När jag skulle backa ut bilen så kom jag ungefär en meter bakåt och sen var det tvärstopp. Bilen vägrade köra vidare, grävde bara ned sig. Hmm framåt då? Jo det gick bättre men efter tre meter ungefär så hamnade jag i samma läge... Ut och skottade framför julen. In i bilen och provade igen, samma sak händer. Skottar, backar, kör framåt om varannat utan resultat. Började kännas hopplöst men då kommer det en äldre man som erbjuder sig att hjälpa till. Då lyckades jag komma ut från parkeringen och ta mig hemåt. Jätteskönt! Hade nästan börjat ställa mig in på en natt i Gullvik... Tur man slapp det:)

Av phoenix - 13 december 2008 09:59

Vad skönt att det är helg igen! Var en jobbig avslutning på veckan med först klassens dag på torsdag vilket innebär elevtid hela dagen. Det är ganska ansträngande även om man bara gör roliga saker. Ljudnivån är ju rätt hög och det är inte alla gånger som man har samma humor som eleverna har:) På fredag fick jag kliva upp väldigt tidigt. Skulle vara på skolan halv sju då ajg normalt kliver upp för att hjälpa till med förberedelserna för luciafirandet.


Luciatåget var riktigt bra i år! Jättefin lucia och sångerna framfördes på ett bra sätt. Enda som jag tycker är tristär när tomtarna inte vågar visa upp sig utan har mask och solglasögon på sig. Men men det är som det är med det!


På kvällen igår var jag, Frida, Catta och Hans på Liquid och åt tacobuffé. Man behöver bara betala för dricka, buffén är gratis. Väldigt dålig service dock men vad gör man inte för gratis middag! Gott var det iaf:) Därefter var tanken att vi skulle åka och bowla men redan i dörren möttes vi av meddelandet att det var fullt hela kvällen. Var en massa pensionärer där som åt julbord. Undra om dom hade tänkt bowla med??? Blev en tur hem till oss och lite spelande av wii.


Idag blir det en tur till skogen nu när vi har ätit frukost. Är så skönt att gå i skogen. Phoenix får vara lös och naturen är så rogivande. Synd bara att det inte funkar att gå uppe hos oss men där är det ju bara en massa skidspår överallt och vansinniga åkare som vrålar bara dom ser skymten av en person utan skidor som möjligtvis skulle kunna trampa i ett spår... Får gå upp borta vid Sörliden istället. Där är det fina stigar att traska på.



Ovido - Quiz & Flashcards