Alla inlägg den 25 december 2008

Av phoenix - 25 december 2008 21:59

Måste ju passa på att gratulera Phoenix som idag blir hela 9 månader gammal. Tänk vad fort tiden har gått. Har inte ångrat mig en enda sekund att jag skaffade honom. Han är min bästa vän, en familjemedlem, träningskompis och mer där till. Känns konstigt när man tänker på att för enbart ett år sedan så fanns han inte i mitt liv. Går man tillbaka ännu ett halvår så hade jag typ ingen erfarenhet alls av hundar.


Tiden har gått fort, jag har utvecklats från galen fotbollsfanatiker till inbiten hundmänniska. Har hunnit lära mig massor på den tiden och hela tiden blir man rikare på erfarenheter. Har träffat väldigt många inspirerande människor och nya vänner som berikat mitt liv och lärt mig oerhört mycket!Tack för att ni finns!


Har också stött på motgångar under året som lärt mig att inte vara för naiv i min kontakt med nya människor. Alla är inte vad dom först utger sig för att vara. Det gäller att se innanför skalet och lyssna till dels sitt eget omdöme men även till vad andra råkat ut för. Tråkigt bara att behöva bli så besviken på en person... Men men, jag är lycklig och det som hände är inget jag går omkring och tänker på. Kunde inte ha det mycket bättre än jag har fått det:)


Var nyss ute på en promenad med Phoenix, kallt men härligt. Älskar att gå ute när det är kväll. Är så härligt när det är mörkt och lugnt ute. Skulle inte vilja gå själv men med Phoenix känner jag mig trygg. Var och tränade tidigare idag. Gick väldigt bra idag! Hoppet börjar klaffa riktigt bra nu och läggandet under gång blev väldigt bra:) Är så roligt att träna för tillfället.


Imorn åker vi till Övik igen. Ska bli skönt att komma hem! Blir direkt en tur till Järved för fågelträning. Ska bli skoj att komma ut i skogen igen!


Nedan ett kort från första tiden med Phoenix, så söt;)

Av phoenix - 25 december 2008 11:57

Igår när jag och Phoenix kom tillbaka efter vår kvällspromenad möts vi av en lite otrevlig syn. Framför oss på vägen kommer det en riktigt stor lös hund springande. När den är ca 5 meter från oss tvärstannar den och väntar. Hmm är den snäll eller inte? Ska vi våga fortsätta förbi eller flyger den på Phoenix då. Tankarna snurrar... GÅr framåt och då kliver den fram mot oss. Dock snäll och luktar mest av Phoenix men det känns inte bra. Vart är ägaren?? Då ropar nån till. Visar sig vara en av grannkillarna. Då vänder hunden och sticker iväg bortåt gatan bort från husse. Denne vänder då och går tillbaka in med orden, fan nu sticker han igen. Det gör han alltid. Han går dock inte iväg och försöker få tag i hunden som springer omkring mitt i vägen.


Utanför vårt hus möter vi Eleonor och Linda som är ute med Cosmo och Scott. Då kommer hunden tillbaka. Blir lite panikartat eftersom att Scott och Cosmo inte uppskattar hans närvaro men Eleonor lyckas få fatt på hunden och husse kommer och tar honom. Visar sig vara en omplaceringshund som haft det lite jobbigt i livet. Grannen har inte haft honom så länge. Tydligen har han själv öppnat ytterdörren och gått ut.


Står kvar ute ett tag och pratar med Eleonor och vi bestämmer oss för att ta en promenad tillsammans idag. Vart rikigt lyckat. Härligt att vara ute och promenera och extra skoj att ha någon att prata med under tiden. En liten bonus är att Cosmo också kommer från Bluenosers kennel:) Han och Phoenix var ganska lika i typen. Påminde om varandra men jag tror att Phoenix var lite större. Mycket mer päls har han definitivt, Cosmo hade fällt ur rätt bra..  Mycket trevligt att gå med dom, har ju sett Cosmo så lite tidigare. Var ju mycket med Eleonor när vi var små men nu för tiden blir det inte att man träffas så ofta.


Nu ska vi ta en tur till stan hade vi tänkt. Kvällen blir nog ganska lugn. Blir kvar här ett tag till. Frida vill att jag ska invänta henne innan jag far tillbaka till Övik igen och hon ska på krogen ikväll. Får se va vi beslutar oss för...

Ovido - Quiz & Flashcards