Direktlänk till inlägg 30 maj 2009

Nytt försök

Av phoenix - 30 maj 2009 16:15

Gick inte idag heller, inget första pris med andra ord. Var riktigt hett idag. Vi hade 30 grader på balkongen och där var det inte full sol ändå. Phoenix var segare än segast och med facit i hand så borde jag ha strukit oss. Men man vill ju gärna försöka så det gjorde vi. Var många hundar som var påverkade av värmen idag. I elit startade tre ekipage varav två stycken hundar stack iväg från plan...


Phoenix fick duscha x antal gånger innan det var vår tur. Men det hjälpte tydligen inte riktigt. Han var totalt slut iaf.


Platsliggning: 10 poäng. Han låg fint enligt rapporterna från sidan.


Fritt följ: 8 poäng. Jag tyckte att han var seg men syster sa att han hade gått väldigt fint. Bästa gången enligt henne på tävling så det var ju roligt att höra. En helt om sväng tappade han helt på och på språnget sackade han. Jag vill ju ha honom med bogen i höjd med knäet men nu gick han med huvudet där. Kan vara det som gör att jag upplevde honom seg. När han går så så ser jag ju inte huvudet på honom.


Läggande: 5 poäng. När jag sa fot och började gå så satt Phoenix kvar på samma plats. Fick ropa på honom och innan han var ikapp så fick jag order att lägga hunden. Dundrade iväg ett ligg och han la sig fint. Fick sen ge dk vid sättandet...


Inkallning med ställande: 6 poäng. Seeeegt tempo, lååångt stannande. Så inte blev jag förvånad över poängen inte.


Rutan: 9,5 poäng. Fint ut i rutan, hamnade lite för långt till vänster men annars bra.


Apportering: 5 poäng: Kastade apportbocken, han gick ut segt. Snusade lite på bocken innan han tog upp den i ena kanten. För att få lite tempo och vilja att komma in så tog jag ett dk där och sa ja! Han vänder hem men eftersom han greppar helt fel så tappar han bocken. Tar upp den rätt, lämnar av framför och sätter sen sedan fot på kommando. 


Hoppet: 9,5 poäng. Hoppar ut fint, sätter sig bra. Hoppar bra tillbaka men sätter sig snett.


Fjärren: 0 poäng. Får ta dk på läggandet. Sen vägrar han sätta sig upp vid första skiftet till sittande. Vid ligg så dänger han demonstrativt huvudet i backen som för att visa att han inte orkar mer nu. Säg till mig när du är klar matte och jag får åka hem... Sätter sig inte i nästa skifte heller utan det blir en nolla där.


Helhet: 8 poäng. Huvva, vilken seg hund jag hade idag. Fick i princip dra honom mellan momenten. Han ville bara lägga sig ned och vila. Med facit i hand så skulle jag inte ha tävlat honom. Det var FÖR varmt! Pappa sa nyss att det var 29 grader i skuggan här hemma. Vem vet vad det var ute på planen som låg i solen hela dagen.... Kanonnöjd med platsen, friaföljet och hoppet idag. Resten vet jag att han kan mycket bättre! Men det kommer fler chanser.


Totalt fick vi 146,5 poäng och slutade på placering 7/12.


Nu ska jag duscha och fixa i ordning mig. Ska till Robert och Marlene och grilla ikväll. Blir riktigt trevlihgt!

 
 
Anksvansarna

Anksvansarna

30 maj 2009 18:18

Vad ni är duktiga!!! Du ska se att det kommer att gå bra i fortsättningen. Phoenix är ju inte så gammal ännu så du ska se att det kommer framgång på framgågn. Det tvivlar jag inte det minsta på.

Vi följer era förehavanden här på bloggen, men det blir inte alltid att skriva ngt.

Ha en härlig fortsättning på helgen

Kram

Anksvansarna

http://www.ducktails.se

 
Ingen bild

Johanna & Fröki

2 juni 2009 16:40

GRATTIS! Det var ju jättefina poäng båda dagarna ju! Bra att få på papper vad man behöver mer träning på oxå, men ingen kan ju rå över vädrets makter. :-)

Usch, nu ska jag springa vårruset som jag har tränat till i några veckor nu. MEN det är bara det att nu har jag sträckt höften eller bäckenet eller nåt, så springa kan jag ju glömma! Möjligtsvis lunka-jogga-gå.

 
yessica & Amos

yessica & Amos

3 juni 2009 20:32

Tack så hemskt mycket för dom raderna, det behövde vi! =)

Ses!
Kramar från oss

http://amos.mittspejs.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av phoenix - 19 maj 2013 23:08


På fredag efter jobbet så packade jag inte hundarna i bilen och styrde mot Bredbyn. När vi kom fram blev det en promenad tillsammans med Jonas innan vi hoppade in i bilen igen för färd mot Krokom utanför Östersund. Resan gick fint och ca tre timmar s...

Av phoenix - 15 april 2013 21:52


Det blir inte mycket bloggande för tillfället. Har varken tid eller lust för det. Finns för mycket annat som tar upp all tid just nu och det är ju inte många som läser heller så då känns det lite onädigt att lägga tid till det. Tiden sen sis har dela...

Av phoenix - 24 mars 2013 21:32

Livet är bra för tillfället! Har nyss kommit hem efter en härlig helg tillsammans med Jonas. Åkte till Bredbyn i fredags efter jobbet och när vi kom upp blev det en promenad över skoterspåren med hundarna. Glada och nöjda grabbar som tyckte att det v...

Av phoenix - 17 mars 2013 21:37


Tillbaka på jobbet igen. Jobbigt att kliva upp på morgonen men i övrigt har det gått bra. Hade "lära kännasamtal" med nya rektorn på måndag. Gillar inte sånt men det kändes bra trots allt. Hon känns väldigt vettig så här långt. Hoppas det håller i si...

Av phoenix - 10 mars 2013 20:26

Vecka 10, sportlovsvecka! Har varit riktigt skönt att vara ledig. Bara att väckaren inte ringer före sex på morgonen utan man får sova tills man vaknar är mycket värt. Dock är jag för gammal för att sova länge. Vaknar oftast mellan 7 och 8 någon gång...

Ovido - Quiz & Flashcards