Alla inlägg den 16 juni 2008

Av phoenix - 16 juni 2008 08:51

Den här helgen var första gången som Phoenix fick sova på en annan plats än hemma hos oss. Vi for nämligen till mina föräldrar i Kramfors på lördag. Givetvis skulle lilleman följa med. Vi åkte runt elva, hämtade upp Catta och Hans och körde sedan söderut. Väl framme i Kramfors gick vi ned till ån och tittade på när Kramfors Brukshundklubb hade en uppvisning. Var roligt att se IPO-hundarna. Har aldrig sett såna in action tidigare. Det var imponerande. I övrigt så visade dom rallylydnad, freestyle samt en hundparad. Jag hade kanske önskat ett annorlunda upplägg men annars var det skoj!


Sen for vi hem till mamma och pappa där Phoenix först hade lite problem med trappen upp till övervåningen. Han förstod inte riktigt hur han skulle göra stackarn. Han såg och hörde när jag lockade på honom men sprang runt och hamnade bakom trappen innan han förstod att han skulle gå upp:)


Senare kom Marlene, Marianne, Jimmy och Ellinor och grillade med oss. Var trevligt och Phoenix charmade alla ordentligt. Han sov ganska mycket under eftermiddagen, skönt att se att han kan koppla av även då vi är i okända miljöer. Det känns som ett bra kvitto!


Vi gick ned en sväng på stan på kvällen och kikade. Phoenix åkte i ryggsäcken på min mage och skötte sig underbart bra! Han satt så snällt och fint så länge man rörde på sig. När jag stod stilla eller satt ned så blev han rastlös och ville ned. Men började man röra på sig igen så lugnade han sig direkt.


Tror verkligen på hundtricket;) Vet inte hur många människor som kom fram och beundrade Phoenix, frågade om rasen och liknande.Det var dessutom både män, kvinnor och i varierande ålder. Mycket roligt att se! En karl i 40-50 årsåldern erbjöd sig även att bli Phoenix husse:) Haha, synd att han inte var ett kap...  När det var dags att gå hem efter en stund så var det en trött kille. Hade vart mycket intryck så han somnade där i ryggsäcken:) Mattes sötnos!!!


Efter en natt där Phoenix somnade lugnt och sov fint där enda händelsen var att pappa gick till köket och drack vatten mitt i natten vilket fick till följd att Phoenix morrade inne på vårt rum så var det dags att åka hem. Bilresan gick bra och jag tror att både Phoenix och katterna blev glada över att vara hemma igen.


 

Ovido - Quiz & Flashcards