Alla inlägg den 25 juni 2008

Av phoenix - 25 juni 2008 12:16

Var till Järved och tränade en stund med Casper och Easy. Är riktigt nöjd med lilleman. Han klarar övningarna bra trots att Ulla kör med nån av de andra parallellt med oss. Vi övade lite på att gå i koppel, stanna kvar samt inkallningar med fokus på ingångarna. Allt fungerade relativt bra. Visst han har långt kvar innan han kan det men han är duktig i förhållande till hur mycket vi har tränat. Allt sker ju på lek nu och det är roligt att se hur skoj han verkar ha. När vi är ute så kan han spontant komma och sätta sig vid vänster sida och titta förväntansfullt på mig- vad ska vi hitta på matte?


Vi körde även några apporteringar som gick bättre än någonsin förut. Han stack iväg i full fart efter dummyn och kom nästan ända fram med den när jag ropade på honom. Han har ju en vilja att ta den och sticka iväg med den men det börjar bli bättre. Sen när han kommer in så släpper han gärna en bit före mig. Men så nära som han kom nu har han aldrig gjort förut. Matte är stolt över lilleman!


Det som jag är mest nöjd med från träningen är iaf de gånger han inte kunde motstå frestelsen från Casper och stack dit för att kolla vad de gjorde. När jag ropade på honom då så kom han direkt! Det är jag riktigt nöjd med! Känns som att det är nåt som är väldigt viktigt att det fungerar. Att han sitter jättefint fot är visserligen skoj men det har han tid att lära sig senare.


Efter träningen blev det en massa lek och stoj hemma på Ullas gård, trots goda försök från Phoenix sida så är Casper fortfarande kungen av de två. Blir nåt litet försök till uppgörelse varje gång de träffas och hittills har alltid Casper vunnit. Kul att se hur tydligt Phoenix visar sen att han har gett sig för Casper. Tror han kommer få det svårt att kunna vinna över Casper, denne har ju Easy att brottas med samt att han är större och kraftigare:)




Ovido - Quiz & Flashcards