Alla inlägg den 20 februari 2009

Av phoenix - 20 februari 2009 21:29

Hade skidåkning för fyrorna på skolan sista yimmen idag. Dom åkte runt på spåret vid skolan medan jag stod och höll koll på att alla levde och inte försvann på fel spår. När dom slutade fick jag av någon outgrundlig anledning inspiration till att åka skidor. Tilläggas bör att jag inte har åkt sedan vi var tvungna att åka på utbildningen. Sagt och gjort, packade in ett par av skolans skidor, stavar och pjäxor i bilen.


Hämtade Phoenix hemma och så åkte vi bort till Hörnsjön. Tog korta slinan bara runt sjän, är 1,5 km. Phoenix tittade på mig med skräckblandad förtjusning när jag tog på skidorna. Sen åkte vi i  SAKTA mak runt spåret. Haha, tror han tyckte att jag var seg eftersom jag var tvungen att stanna x antal ggr eftersom jag fick krampkänningar under fötterna. Ingen risk att han skulle drivas för hårt med andra ord. Det gick betydligt långsammare än att gå runt.


Phoenix hoppade bredvid och skällde på skidorna i den lilla nedförsbacken:)


Kan lova att det komemr dröja många år innan jag får för mig att åka skidor igen. Måste kanske sluta att låta eleverna åka, det är ju verkligen inte skoj!

Ovido - Quiz & Flashcards