Alla inlägg den 26 februari 2009

Av phoenix - 26 februari 2009 21:26

Idag efter jobbet tog jag Phoenix med mig och gick på en promenad uppe i skogen bakom Sörliden och Salmostaden. Var kanon att gå där, stigarna är upptrampade och vi mötte inte en endaste själ. Phoenix var glad och kunde springa lös hela tiden. Var så mysigt väder också, lagom kallt och ingen blåst. Kunde inte bli mycket bättre. Är så fridfullt att kunna gå i skogen, trivs så himla bra där!


Vi tränade inte speciellt mycket, lite stoppsignalsträning dock som gick riktigt bra! Känns som en ganska lagom nivå att ligga på för tillfället. Det är inte så krävande för honom men han måste samtidigt lyssna på vad jag gör. Plockade även fram en fågel ikväll. Ska försöka köra lite gripträning med den imorn efter jobbet. Slutar ju tidigt då så då funderar jag på att ta en tur upp på torpet för en promenad först och sen köra lite fågel senare på kvällen. Ska se om jag kan få till en elvamånadersbild på honom med!


På lördag ska vi träna fågel med Ulla och Yessica. Det ska blir skoj! Vi har valt ett helt annorlunda upplägg då, får se om det funkar bättre eller sämre än tidigare.


Har ägnat kvällen åt tassansning. Phoenix hade gaaaanska mycket hår runt tassarna nu. Men nu är han fin igen:) Gillar dock inte när jag plockar fram trimmern och tar mellan tårna. Han är så in i bomben kittlig på tassarna och den är tydligen värst. Vrider sig som en mask om han får chansen...

Ovido - Quiz & Flashcards