Alla inlägg den 1 februari 2009

Av phoenix - 1 februari 2009 21:08

Lilleman har blivit stor. Igårnatt sov han för första gången över hos en kompis utan att matte var med. Efter träningen i Järved så lämnade jag Phoenix hemma hos Ulla och Peter. Kramade om honom på gårdsplanen och sedan gick dom in. Inte brydde han sig om att inte matte följde med in inte:) Stora killen var bara glad och lycklig över att få vara med Casper och att få följa med in i huset. Var bara i mattehjärtat som det kändes.. Men så skönt att han trivs.


Skickade ett sms till Ulla vid tolv ungefär och rapporten skvallrade om att Phoenix skötte sig utmärkt och att dom var på väg i säng. Natten hade han tillbringat tillsammans med familjen i sovrummet. Casper hade sagt ifrån när Phoenix kommit för nära "hans" sovställe nedanför matte men i övrigt funkade det bra. Han hade växlat mellan att sova på Peters fötter och att ligga på golvet nedanför fotändan, ungefär som hemma med andra ord.


I övrigt hade han varit pigg och glad och anpassat sig väl till livet med flera hundar i flocken. Men det var en väldigt glad kille som mötte oss när vi kom för att hämta honom. Fast som Ulla sa, man vet inte riktigt vem som var gladast för det var tre överlyckliga hundar som studsade och överöste oss med pussar när vi kom:) Phoenix hade ätit bra, vilket gladde matte! Han hade fått en långpromenad på morgonen på ca 2 timmar.


Vill lova att jag har haft en trött hund resten av dagen. Han har i princip sovit hela tiden sen vi kom hem. Tror att han är riktigt nöjd med helgen! Tack snälla Ulla och Peter för hjälpen. Ni är guld värda!


Imorn blir det troligtvis träning på bilprovningen då SSRK drar igång sina veckoträningar igen. Ska bli skoj och väldigt nyttigt för Phoenix att vara med på dom igen. Det är ju ganska länge sedan vi körde sist! På onsdag blir det träning med tollargänget som vanligt och på torsdag har vi lydnadskurs. Sen kommer nog fredagen ägnas åt att vara nervös så jag har gjort bort dom känslorna innan lördag:P


Nu ska jag krypa ned i sängen och läsa lite mer i min bok. Håller på med Sanningen om Mia. Intressant äsning så här långt. Vet inte vad jag ska tro ännu, Gömda och de andra böckerna har ju varit mina stora favoriter länge. Tanken på att de inte är sanna känns inte rolig...

Av phoenix - 1 februari 2009 19:20

Vi tränade ju fågel i Järved som vanligt på lördag. Träningen gick överlag bra. Här nedan kommer några bilder från dagen.




Av phoenix - 1 februari 2009 10:38

Ja igårkväll så hade vi planerat in möhippa för Evelina som ska gifta sig om två veckor. När jag satt och bloggade på morgonen igår så började jag skriva att Phoenix skulle sova borta för första gången utan matte. Hmm det kan jag ju inte skriva kom jag på. Evelina läser ju min blogg så hon kommer ju ana att det är nåt på gång i så fall så det fick jag radera.


Lämnade dock Phoenix hos Ulla efter träningen igår. Tack snälla gulliga du för att du ville ta hand om honom! Tror det fungerade jättebra för Phoenix. Han känner ju och älskar både familjen och hundarna. Han har mycket både i huset, på gården och i omgivningarna så han trivdes nog ypperligt. Hämtade upp Frida och for sedan mot Kramfors. Efter en dusch så hämtade jag upp Marlene och Marianne för att sedan åka och hämta Evelina.


Tyvärr hade vår ankomst förannonserats en aning så hon blev inte helt överaskad men det är inget att göra åt. Så går det om man är för otydlig i instruktionerna till de som befinner sig runt omkring. For sedan hem till Marlene där Frida gjorde ansiktsbehandling på Evelina och vi andra fick prova lite på oss själva. Detta blev mycket uppskattat! Tack Frida för en bra insats.


Sen bjöds bruden på middag på Träffen. Lyckades hitta åt två av mina elever från skolan där. Hur stor är den sannolikheten??? Åt god Filé Oscar och traskade sedan tillbaka till Marlene där vi spenderade ett par timmar. Kvällen avslutades på Kramm där det var 80-talskväll. Ganska okej med folk dock inga snyggingar...


Sammanfattningsvis kan vi säga att kvällen var lyckad. Kom överens om att försöka träffas och gå ut lite oftare. Får se om vi lyckas hålla det:)


Nu ska vi snart åka hemöver och hämta hem Phoenix. Ska bli härligt att träffa honom!

Ovido - Quiz & Flashcards