Direktlänk till inlägg 1 februari 2009

På semester

Av phoenix - 1 februari 2009 21:08

Lilleman har blivit stor. Igårnatt sov han för första gången över hos en kompis utan att matte var med. Efter träningen i Järved så lämnade jag Phoenix hemma hos Ulla och Peter. Kramade om honom på gårdsplanen och sedan gick dom in. Inte brydde han sig om att inte matte följde med in inte:) Stora killen var bara glad och lycklig över att få vara med Casper och att få följa med in i huset. Var bara i mattehjärtat som det kändes.. Men så skönt att han trivs.


Skickade ett sms till Ulla vid tolv ungefär och rapporten skvallrade om att Phoenix skötte sig utmärkt och att dom var på väg i säng. Natten hade han tillbringat tillsammans med familjen i sovrummet. Casper hade sagt ifrån när Phoenix kommit för nära "hans" sovställe nedanför matte men i övrigt funkade det bra. Han hade växlat mellan att sova på Peters fötter och att ligga på golvet nedanför fotändan, ungefär som hemma med andra ord.


I övrigt hade han varit pigg och glad och anpassat sig väl till livet med flera hundar i flocken. Men det var en väldigt glad kille som mötte oss när vi kom för att hämta honom. Fast som Ulla sa, man vet inte riktigt vem som var gladast för det var tre överlyckliga hundar som studsade och överöste oss med pussar när vi kom:) Phoenix hade ätit bra, vilket gladde matte! Han hade fått en långpromenad på morgonen på ca 2 timmar.


Vill lova att jag har haft en trött hund resten av dagen. Han har i princip sovit hela tiden sen vi kom hem. Tror att han är riktigt nöjd med helgen! Tack snälla Ulla och Peter för hjälpen. Ni är guld värda!


Imorn blir det troligtvis träning på bilprovningen då SSRK drar igång sina veckoträningar igen. Ska bli skoj och väldigt nyttigt för Phoenix att vara med på dom igen. Det är ju ganska länge sedan vi körde sist! På onsdag blir det träning med tollargänget som vanligt och på torsdag har vi lydnadskurs. Sen kommer nog fredagen ägnas åt att vara nervös så jag har gjort bort dom känslorna innan lördag:P


Nu ska jag krypa ned i sängen och läsa lite mer i min bok. Håller på med Sanningen om Mia. Intressant äsning så här långt. Vet inte vad jag ska tro ännu, Gömda och de andra böckerna har ju varit mina stora favoriter länge. Tanken på att de inte är sanna känns inte rolig...

 
 
Johanna & Fryke

Johanna & Fryke

1 februari 2009 21:49

Hej! Jag hade inte fått något mail om att någon skrivit i gästboken, så jag har missat ditt inskick. Såg det alldeles precis nu.

Gud vad roligt att ni ska tävla snart! Jag håller tummarna för er, men det behövs nog inte. Inte för Phoenix skull iaf...ska vara om du gör något konstigt då. Typ säger fel kommando eller får en konstig, nervös röst. Fst du som är tävlingsmänniska blir väl inte ens nervös!? :-) Jag är ledig den helgen det är tävling i Timrå iaf, så du kan skriva upp att du har en hejarklack! ;-) Fast jag måste heja på en annan som tävlar med er oxå. En kille som vi gick lydnadskursen med ska starta för första gången i ettan med sin tervurens. Han har rätt nyligen blivit ägare till den, så de har inte hunnit träna ihop så länge.

Vi var på återträff med kursen idag. Vi hyrde ett ridhus för att se hur hundarna reagerade. Jag fick jättemycket bakläxa med Fröken, men de tycker ändå att jag ska anmäla till tävlingen den 22 feb. Tydligen sista dagen att anmäla idag. Yeah right! Nej, jag vet inte ens om vi känner oss redo till våren. Inte med den här snigelfaretn vi har... ;-)

Nu ska jag borsta gaddarna och gå ut med Frölla i -14 grader. Brrrr ju!

http://www.freewebs.com/frokenjohanna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av phoenix - 19 maj 2013 23:08


På fredag efter jobbet så packade jag inte hundarna i bilen och styrde mot Bredbyn. När vi kom fram blev det en promenad tillsammans med Jonas innan vi hoppade in i bilen igen för färd mot Krokom utanför Östersund. Resan gick fint och ca tre timmar s...

Av phoenix - 15 april 2013 21:52


Det blir inte mycket bloggande för tillfället. Har varken tid eller lust för det. Finns för mycket annat som tar upp all tid just nu och det är ju inte många som läser heller så då känns det lite onädigt att lägga tid till det. Tiden sen sis har dela...

Av phoenix - 24 mars 2013 21:32

Livet är bra för tillfället! Har nyss kommit hem efter en härlig helg tillsammans med Jonas. Åkte till Bredbyn i fredags efter jobbet och när vi kom upp blev det en promenad över skoterspåren med hundarna. Glada och nöjda grabbar som tyckte att det v...

Av phoenix - 17 mars 2013 21:37


Tillbaka på jobbet igen. Jobbigt att kliva upp på morgonen men i övrigt har det gått bra. Hade "lära kännasamtal" med nya rektorn på måndag. Gillar inte sånt men det kändes bra trots allt. Hon känns väldigt vettig så här långt. Hoppas det håller i si...

Av phoenix - 10 mars 2013 20:26

Vecka 10, sportlovsvecka! Har varit riktigt skönt att vara ledig. Bara att väckaren inte ringer före sex på morgonen utan man får sova tills man vaknar är mycket värt. Dock är jag för gammal för att sova länge. Vaknar oftast mellan 7 och 8 någon gång...

Ovido - Quiz & Flashcards