Alla inlägg den 12 juli 2009

Av phoenix - 12 juli 2009 22:02

Usch och fy! Idag hittade jag två stycken fästingar på Phoenix! Är verkligen helt vidriga djur som jag inte kan med. Han är behandlad med Frontline men tydligen är det dags att behandla ytterligare en gång. Eller borde man köra fästinghalsband på honom? Jag vet inte vad som är bäst egentligen. Vet att nere i södra Sverige har dom flesta halsband men där är det ju oftast betydligt fler fästingar än här uppe och dessutom oftare smittsamma djur än vi har.


Får fundera tills imorn för då blir det en tur till apoteket för införskaffande av fästingmedel.

Av phoenix - 12 juli 2009 19:30

Idag började vi dagen med en promenad. Var skönt ute och solen sken som omväxling. Frida var ute och festade igår och låg och sov när vi kom tillbaka. Efter en stund vid datorn gjorde jag och Phoenix henne sällskap i drömmarnas värld. Riktigt skönt att ta en extra tupplur vill jag lova:) När vi sedan vaknade upp för andra gången idag så for vi in på Subway och åt varsin macka.


Därefter hämtade vi Phoenix och tog oss en liten utflykt till Ögeltjärnshöjden. Var riktigt fint där uppe och inte så mycket folk som letat sig dit idag. Var en grupp med äldre människor där när vi kom upp men dom traskade ned när vi nyss hade kommit. Vi tittade lite på utsikten och försökte knäppa några snygga ståbilder på Phoenix innan vi också traskade nedför berget.


Phoenix bar på sin piptiger och skrämde slag på damerna i gruppen före oss. Vi promenerade nämligen mycket snabbare än dom och kom snabbt ikapp dom. När vi var just bakom dom på stigen så biter Phoenix i tigern som piper högt. Kan lova att damerna hoppade en bra bit upp i luften:)


Därefter var det bara att åka hem för att byta om och vidare ut till Själevad där vi skulle träna tillsammans med Jens och Ulrika. Vart ett riktigt bra pass där jag fick mycket nyttig hjälp. Nu ska vi börja jobba på med lydnaden igen. Har ju haft en paus ett tag nu men efter dagens pass känner jag att motivationen är på topp! Så nu blir det full fart på träningsplanen och förhoppningsvis så kan vi starta igen i höst! Vi är laddade kan jag lova:) 

Ovido - Quiz & Flashcards