Alla inlägg den 23 juli 2009

Av phoenix - 23 juli 2009 00:39

Gud vad dålig jag är! Man får ju nästan skämmas... Varje natt brukar den av mig och syrran som lägger sig sist gå ut en jättekort runda med Phoenix för att han ska få pilla. Nu är det bara jag hemma så jag gick nyss ut med honom. Om vi säger som så, så är det inte första gången jag går den där rundan och jag borde med andra ord kunna rutinerna.


Vi traskar iväg och Phoenix blir rätt störd av att Molly hakar på oss så istället för att sätta sig ned och bajsa så blir det enbart lite pill. Känns inge bra men han är kanske inte nödig heller tänker jag. Vi går som vanligt bara en jättekort tur och när vi kommer tillbaka in på vår innergård stoppar jag handen i fickan för att ta fram nyckeln till ytterporten. Men, där finns ingen nyckel eftersom jag tydligen tyckte att det var onödigt att låsa dörren när jag bara skulle vara borta typ 5 minuter.


Problemet är bara att ytterporten i trapphuset låses automatiskt klockan tio så nu är vi utlåsta... Attans, tanken på att knacka på rutan hos grannen känns inte så lockande då klockan är halv ett på natten. Ser att ena balkongdörren på våningen över är öppen men det känns ganska fånigt att ställa sig och ropa på hjälp. Då kommer jag dock på att jag kanske har min dörr öppen åt katterna så jag skyndar runt huset till baksidan och mycket riktigt, dörren står på glänt:)


Sätter fast Phoenix i balkongräcket och börjar klättra. Ni som känner mig vet ju att jag inte är världens smidigaste person direkt och att få bra fäste med foppatofflor på fötterna är inte det lättaste. Är lite orolig att jag ska trilla baklänges och trampa på stackars Phoenix som snällt sitter nedanför men jag lyckas, tro det eller ej, att klättra upp och kan pillra upp dörren och gå in. Skyndar mig att ta med nyckeln och springa ut och runt huset för att hämta Phoenix. Fattas bara att någon har snott honom men han sitter kvar och blir överlycklig för att jag kommer tillbaka:)


Egentligen ska man inte få klara sig när man är så där dum utan borde straffas med att få sova utomhus eller nåt. Vet inte vad jag har gjort för goda gärningar för att slippa.... Skönt dock att jag nu kan gå och lägga mig i min egen säng!

Ovido - Quiz & Flashcards