Alla inlägg den 22 juli 2009

Av phoenix - 22 juli 2009 21:37

Ikväll var det alltså dags för spårträning i Gärdal. Hade inte varit där tidigare men Anna-Carin var snäll och bjöd in oss påd eras träning för att hon skulle kika lite på Phoenix. Idag var det första gången som Phoenix skulle gå ett spår som någon annan än jag hade gått ut så det kändes extra spännande. Skulle han över huvud taget spåra efter nån annan?


Men han visade sig från sin bästa sida. Tog an spåret direkt och plockade pinne efter pinne. Jag trodde att han var ute och cyklade några gånger men han redde ut det och fortsatte. På ett ställe låg dock spåret bara en meter från den stig som jag hade gått på och där gick han ut. Tog tillbaka honom och han hamnade på stigen igen men då kom han på sig och löste uppgiften på egen hand! Han missade en pinne i spåret men hittade 5 plus slut så matte är helt klart kanonnöjd med lilleman! Han fick bra beröm av både Anna-Carin och Berit som gick med i spåret så det var roligt att höra!


Efter spåret bjöds vi på fika av Berit och Phoenix fick träffa på Annas labbevalp. Hmm han var lite tveksam till en början och tyckte att hon var lite äcklig men sen inbjöd han till lek. Tyvärr tyckte hon att han var lite läskig och sprang då iväg och gömde sig...


Följde även med när Mini spårade och det var skoj att se. Vilken energi lilla fröken hade:) Hittade alla pinnar utom slutet. Tror hon blev lite trött...


TACK säger vi för en jättetrevlig kväll! VI hade riktigt skoj!

Av phoenix - 22 juli 2009 11:19

Hmm jag är inte bäst på att uppdatera sidan... Men dock kan jag glädja mig med att det finns dom som är sämre med:) Det har varit en del på slutet så jag har inte riktigt hunnit med.


I måndags hade jag och Phoenix besök hela dagen. Det var Amos som hade en provdag hemma hos oss för att se om det funkar för honom att vara här. Han kom in som en glad virvelvind och kollade igenom stället. Katterna var spännande men han skötte sig fint. Molly tyckte att det vart en hund för mycket i huset men dom andra två hade inget emot hans närvaro. Dagen spenderades relativt lugnt. Vi åkte upp på torpet och gick långa rundan för att grabbarna skulle få busa av sig. Blev inte så mycket bus men dom hade skoj iaf:) Därefter var vi mest hemma eftersom det började regna. En koppelpromenad hann vi dock med. Dagen flöt i alla fall på bra så i helgen kommer Amos vara inneboende med oss. Det ser vi fram emot!


På kvällen trotsade vi regnet och hade en träff med Övikstollarna uppe på hundtorpet. Är inte så många som är hemma i stan så det vra bara tre hundar med. Det var Phoenix, Kenzo och Gioia. Riktigt skoj att träffa Gioia som jag aldrig mött förut. Väldigt liten men söt tik! Påminde en del om Phoenix i sättet:) Vi började med att gå rundan och sen körde vi lydnad på planen. I och med att regnet vräkte ned så körde vi alla hundar samtidigt så man hann tyvärr inte se så mycket av vad dom andra hade för sig. Avslutade dock med en budföring till Sara som är en ny bekantskap för Phoenix och det gick kanonbra! Är första gången han får springa till en okänd så jag är supernöjd!


På tisdag var vi upp på torpet och körde lydnad samt gick rundan. Gick riktigt bra! Phoenix var med mig kanon idag och vi kunde köra helt enligt våra nya direktiv som funkade ypperligt! Tack snälla Ulrika och Jens! Var även tillbaka igen på kvällen och körde och det gick lika bra då! Nu ska vi fortsätta att jobba vidare med det här. Ska bli ett bra resultat senare hade jag tänkt! Har passat på att anmäla till nästa lydnadsprov och viltspårsprov!


Testade att cykla med Phoenix igår med. Gick riktigt bra, fast han har inte riktigt fattat att man inte hinner stanna och kissa när man springer:P Det kommer nog, hoppas jag iaf:P


Ikväll ska vi åka och träna spår. Ska bli intressant att se hur Phoenix går på ett skogsspår nu när vi bara har kört lägda ett tag. Håll tummarna för att han sköter sig!

Ovido - Quiz & Flashcards