Alla inlägg den 20 juli 2009

Av phoenix - 20 juli 2009 00:03

Nu har jag vart ute hos Ulrika och Jens för lite lydnadsträning och det var riktigt givande som vanligt. Gillar verkligen deras tänk! Känns som att hon helt har hittat Phoenix sätt att vara och vad som fungerar på honom och vad som inte fungerar. Blev inte så himla mycket träning men fick mycket bra idéer och tankar som man kan jobba vidare med.


Fick även en visning i deras hus och jag kan bara konstatera, hur fint som helst! Vilket läge, vilket hus! Måste erkänna att jag gärna hade bytt med dom. Helt i min smak!


Imorn blir det full fart för då kommer Amos hit och ska spendera dagen här. Är ett litet test för att se om han trivs här och om han och katterna kommer överens. Funkar det så kommer han att bo här i helgen när hans matte och husse ska bort. Ser fram emot det! Blir riktigt skoj med två hundar och att få testa på energiknippet Amos! Vet inte riktigt vad vi ska hitta på. Nån skogspromenad ska vi väl ge oss ut på iaf. Får se om det blir torpet och rundan. Där är det ju lugnt och man stöter inte på några andra hundar eller människor. Kan ju vara bra första gången man har honom. Tror i och för sig inte att det blir några problem att ha honom lös. Lyssnar han inte på mig så lär han ju följa Phoenix:)


På kvällen blir det lydnadsträning med Övikstollarna! Ska bli skoj med en träff! Synd bara att det är många borta på semester:(  Hoppas på att få Phoenix röntgenresultat imorn med. Känns som att vi har väntat välditg länge nu. Tyvärr får man ju sällan någon ordentlig post på måndagar så risken är väl stor att det inte kommer...

Ovido - Quiz & Flashcards