Alla inlägg den 31 juli 2009

Av phoenix - 31 juli 2009 23:27

 

För ett par dagar sedan var Mio borta när vi skulle gå och lägga oss. Jag och Phoenix gick en vända och letade efter henne men hittade henne ingenstans. Är ju inte första gången som hon inte kommit in när det är läggdags men hon brukar dyka upp under natten. Då sätter hon sig på fönsterbrädet och inväntar att någon ska komma och släppa in henne. Men när vi vaknade nästa morgon var hon fortfarande borta och hon dök inte heller upp när vi ropade på henne.


Efter några timmar ringer Susanne och frågar om jag är hemma. Jo svarar jag, det är jag. Kom upp till Kelly Taylor direkt då säger Susanne och jag traskar över.Vad väntar där, jo Mio sitter instoppad i en bur. Hon har blivit kattnappad. Hon hade blivit instängd i trapphuset i grannhuset och när hon hittades på morgonen trodde upphittaren att hon var bortsprungen så dom tog in henne och ringde djurskyddet. När Susanne kom dit och kikade in i buren så kände hon givetvis igen lilla Mio:) Slutet gott allting gott. Trodde jag iaf...


Idag var det dags igen. Frida jobbade och vi var lediga så när hon klev upp hade hon släppt ut katterna. När jag och Phoenix klev upp några timmar senare ville både Mio och Molly komma in men Selma syntes inte till. Funderade inte mer på det utan åkte upp på torpet, gick rundan och tränade. Träffade Catta coh vi for till Mio möbler och hem till henne en stund innan vi åkte till oss. Selma kommer oftast och möter en om hon är ute när man kommer hem men inte idag.


Några timmar senare när vi gick på promenad med Phoenix bestämmer jag mig för att jag måste leta lite efter henne. Kollar först i garaget men ingen Selma. Ropar bakom garaget i den lilla skogsdungen utan resultat. Går sedan via sjukhemsgården och där tycker vi oss höra en katt. Ropar mer på Selma och jo, hon svarar. Frågan är bara vart hon är. Efter lite lyssnande lokaliserar vi ljudet till en friggebod där dörren är låst. Får gå runt till framsidan och ringa på och be att personalen kan låsa upp. Där inne i vedboden sitter Selma:) Må tro att hon var lycklig när hon fick komma ut! Hon är så sjukt nyfiken den katten, måste gå in överallt. Hoppas att hon lärde sig en läxa nu...


Ovido - Quiz & Flashcards