Alla inlägg den 15 juli 2009

Av phoenix - 15 juli 2009 23:30

Ikväll kom jag på den eminenta idén att jag kunde ju faktiskt laga punkteringen på cykeln själv. Sagt och gjort, for till Coop och köpte ett lagningsset och körde sen in cykeln i hallen. Fick utan större problem loss hjulet men sen började det klatra.


Fick slita ihjäl mig innan jag fick lös ytterdäcket så jag kunde komma åt slangen, sen satt det enerverande hålet nästan under ventilen vilket gjorde allt mycket knöligare att komma åt. Men taggad som jag var slet jag på och gjorde ren slangen innan jag limmade på lagningsbiten. Hjulet fick sedan stå i badrummet och torka medan jag roade mig på annat håll.


När jag kom hem började jobbet med att sätta tillbaka ytterdäcket igen, det var ÄNNU krångligare än att få loss det kan jag lova men till slut satt det på plats. Dags för nästa uppgift, att få bakhjulet på plats på cykeln igen. Men det gick, tro det eller ej, riktigt bra och jag kunde glad i hågen konstatera att jag hade lyckats. Minns när bakdäcket gick sönder då jag bodde i Umeå och Cattas pappa konstaterade att det är MYCKET svårare att fixa bakdäcket än framdäcket. Så svårt var det ju faktiskt inte...


Sen spenderades en bra stund i badrummet med att försöka få händerna och badkaret rena igen men det gick det med:) Satte mig sedan, mycket nöjd med min insats, i soffan och kollade på tv. Efter ett tag så hörs ett konstigt vinande från hallen. Huvva, tänker både jag och Phoenix ungefär lika räda, vad är det för ett mystiskt ljud? Det hade vi aldrig hört förut. Tar mig ut i hallen och då byter vinandet karaktär till ett ljudligt pysande istället. Vad det är, jo givetvis så har lagningen lossnat och nu pyser all luft ut ur däckh------t  igen.


ÅHHHHHH vad ARG jag blev, cykeln slängdes ut igen och nu kommer jag INTE göra nåt för att den ska bli hel igen. Möjligtvis, kanske jag eventuellt släpar bort den till en reparatör men jag räknar inte med det i nuläget:( Större chans att det blir den andra cykeln som får åka dit... Är åtminstone sista gången jag lagar punktering själv!

Av phoenix - 15 juli 2009 10:21

Nu har jag och Phoenix vinkat av Frida som åker till Junsele på läger en vecka. Hon ska som varje sommar jobba som instruktör på fotbollslägren som är där uppe. Gjorde jag oxå tidigare men nu finns ju Phoenix hemma så då drar han mer än lägren. Det innebär dock att vi blir ensamma hemma en vecka vilket inte hör till vanligheterna.


Vet inte riktigt vad vi ska hitta på. Funderar på om vi ska ta en tur till Kramfors nån dag. Skulle vilja lägga nåt spår på lägda och där har jag bättre koll på vart man kan hålla till. Sen vore det kanon om jag lyckades få med mig Fridas cykel tillbaka till Övik. Hade ju tänkt att jag ska börja cykla med Phoenix om hans höftresultat ser bra ut och för tillfället så har jag ingen cykel alls. Frida kraschade min nya cykel och den andra är det punka på. Sen vill Frida gärna ha sin cykel här uppe med. Dessvärre vet jag inte om får in den i bilen. Vill inte fälla sätena eftersom jag har gallret där. Det var så klurigt att få det på plats...


Har även lite funderingar på om man skulle ta en tur ut till Nordingrå och Höga Kusten nån dag. Det brukar alltid vara mysigt. Ska ringa Catta tror jag och kolla om hon är sugen på att hänga med. Är ju roligare att åka om man är flera...


Träningsmässigt så är det annars mest lydnad som gäller nu. Måste få ordning på fria följet som har strulat under våren. Han är inte riktigt med i starterna utan tappar en halvmeter där så det måste vi jobba med. Försöker bygga upp ett större intresse hos honom, han ska tycka att det är SKOJ!


På fästingfronten slutade det med att jag behandlade honom med Exspot förresten. Får se om det blir ett bra alternativ. Vill helst inte se fler av de där äckliga krypen på min vovve....


Tyvärr blev det inget jaktprov i helgen. Vi skulle ju ha deltagit på Goldenklubbens inofficiella prov men på grund av för lite anmälningar så ställdes provet in:( Riktigt tråkigt då man var inställd på att vara med men sånt är livet. Bara att ta nya tag och rikta in sig på nåt annat. Tror nästa start blir viltspåret igen och sen lydnadstvåan...   

Ovido - Quiz & Flashcards