Alla inlägg den 30 juli 2009

Av phoenix - 30 juli 2009 00:49

För nån vecka sen skrev jag här i bloggen om att jag hade lyckats se en räv ute på parkeringen. Detta mitt i ett hyreshusområde i stan... Jag har länge funderat på att försöka få tag på ett eget litet hus någonstans en bit utanför stan. Vill ha en liten stuga med stor gård, gärna i anslutning till både skog och vatten. Ska helst ligga lite avsides men dock så att det finns grannar. Tycker att Jens och Ulrika har hittat ett fint ställe i Backsjöänget till exempel, så skulle jag gärna bo! Nu idag började jag dock fundera på om man verkligen behöver lämna betongen för att komma ut i vildmarken....


När jag var ute nyss på Phoenix´s sista kvällsrunda så ser jag att det rör sig under en av bilarna på parkeringen. Hmm funderar jag, är nån av mina katter ute? Böjer mig ned så jag kan kika under och då springer det ut en GRÄVLING på andra sidan bilen som sedan försvinner bakom garaget! Jag har aldrig tidigare sett en levande grävling och så dyker den upp på ett sånt här ställe!Behöver man verkligen bo på landet??? Jo jag vill flytta, är det nån som vill bli av med ett gulligt billigt hus i passande omgivning så är det bara att höra av er:) Får fundera på om jag ska skola om kissemissarna till innekatter...


Har tränat lydnad med Jens och Ulrika idag och det var kanon! Lär mig massor varje gång och inser hur mycket det är som man inte har tänkt på. Kan tala om att jag behöver verkligen träna mig på att gå och hur jag ska titta. Det är inte lätt! Nu har vi massor att träna på:)

Ovido - Quiz & Flashcards