Alla inlägg den 19 januari 2010

Av phoenix - 19 januari 2010 17:38

Idag har vi ingen rolig dag:( Efter jobbet for jag hem och hämtade Frida och grabbarna och sen åkte vi till Reginas för att väga dom. Phoenix vägde 24 kg och Dice 15,2 kg. Han har stannat upp där nu ett tag. Från sju månader kommer vi bara väga en gång i månaden och inte som hittills med en gång i veckan. Han kommer ju inte öka på samma sätt längre.


Efteråt for vi till Hörnsjön där vi tog en lugn skön promenad. Dice busade och härjade med oss och Phoenix och de hade allmänt skoj. Gick en hund ca 200 meter före oss så båda pojkarna hade rätt bråttom i spåret. Tror dom tyckte att vi kom fram till bilen alldeles för fort.


For hemåt och när vi skulle gå in så hoppade och studsade Dice som vanligt. Han vill väldigt gärna hoppa upp och knycka mina vantar när vi går. Idag missade han dock och när han landade så halkade han och ramlade omkull. Han skrek till men blev snabbt tyst men sen haltade han på vänster bak. Han säger inget när man klämmer på honom men han haltar och kan inte stå enbart på bakbenen. När jag sitter vid datorn kommer han ofta och lägger upp frambenen i mitt knä och myser. Det försökte han nu men det gjorde tydligen ont. Stackars liten, nu ligger han och sover. Förhoppningsvis går det snabbt över. Annars får vi ta en tur till veterinären nån dag. Det som känns bra är att han stödjer på benet iaf. Håll tummarna för att det går bra för mattes lillpojk!


  

Av phoenix - 19 januari 2010 09:00

Uscha, jag känner mig dålig på att blogga men jag har som inget att skriva om känns det. Dagarna rinner iväg och många av dom ser likadana ut och en upprepning av vad man skrev sist är nog inte så inspirerande. Men jag ska göra ett försök iaf.


I helgen var jag och Ulla och körde lite apportering och lydnad med grabbarna. Det gick bra tycker jag. Inriktade oss mycket på dirigering idag vilket fungerade fint. Phoenix har dock lite svårt för det när man ska stå och dirigera honom på avstånd. Men jag har varit dålig på att träna det så det får jag helt ta på mig! Dice tog ett steg tillbaka och ville bara ha dummyn själv.


Igår var jag och Susanne och kikade på tollarvalpar vilket var skoj! Alltid roligt med valpar fast nog är jag glad att Dice börjar bli stor nu. En av dom var riktigt vass i munnen och högg en friskt i fingrarna. Det saknar jag INTE från valptiden och heller inte det ändlösa kissandet inne. Nu är ju Dice helt rumsren och säger till när han vill gå ut genom att gå och ställa sig vid ytterdörren. Han får allt bättre håll och behöver inte gå ut särskilt ofta längre.


Satt och surrade med Maria igårkväll på msn och fick tips och idéer till träningen. Nu ska jag ta tag i det här, struktur och veckomål blir det för lilltrollet. Blandat med massa bus och lek så klart:) Sitter och klurar på vad jag ska ha för mål första veckan. Kollade på en film här om dagen från när Phoenix var på dagen lika gammal som Dice och hjälp vad mycket han kunde då. I princip hela lydnadsklass ett, dock med massa detaljer som behövde slipas men ändå. Dice kan inget moment:P Ska dock villigt erkänna att jag har tagit det mycket lugnare med hans träning. Var lättare med Phoenix eftersom jag var ledig med honom i flera veckor över sommaren. Med Dice har jag jobbat heltid samt att även Phoenix vill vara med och träna så det är ju helt naturligt att han inte kan lika mycket.


Får se vad vi hittar på ikväll, blir nog en promenad i skogen iaf. Kanske lite träning med:)

Ovido - Quiz & Flashcards