Alla inlägg den 23 januari 2010

Av phoenix - 23 januari 2010 14:59

Idag har Disse varit lite bättre i sitt ben. Mycket mindre stunder som han haltar nu jämfört med igår, vilket känns jätteskönt! Vore kanon om vi kunde avboka tiden hos veterinären för att han är bra igen. Det är inte roligt alls med en skadad hund, Phoenix verkar oxå tycka att det är tråkigt när han inte får springa lös och busa med lillebror.


Imorn ska vi träna tillsammans med Ulla. Blir lite apportering och lite lydnad skulle jag tro. Det ser vi fram emot. Har ju inte blivit allt för mycket träning sen Disse gjorde illa sig. Igår var vi dock ut en sväng på kvällen jag och Phoenix och körde lite dirigering höger och vänster. Gick riktigt bra för honom. Efter en stund kom Frida och Dice ut så han fick prova en gång han med. Det gjorde han superfint. Hade ställt ut två skålar, en på varje sida om hunden och lagt godis i skålen och så visade jag riktningen dom skulle välja. Tror jag ska jobba vidare med det en stund idag med Phoenix.


Satt och kikade på lite utställningar till Dice. Finns ett par stycken fram emot sommaren som vi nog kommer boka in. Funderar även på att åka till Timrå i slutet på februari. Är ju bra träning för honom att vistas i såna sammanhang så troligen komemr vi att åka. Då får jag ju ett resultat på honom i valpklass 2 med som jag annars kommer sakna. Phoenix har jag ju ställt i alla klasser och det skulle jag vilja göra med Dice med. I övrigt så ser vi fram emot när han får börja ställas officiellt. Blir spännande att höra vad domarna kommer säga om honom. Han är ju en helt annan typ än vad Phoenix är så det känns som att domare som gillar den ena kommer att rata den andre.

Ovido - Quiz & Flashcards