Direktlänk till inlägg 7 juni 2008

Bilterapi

Av phoenix - 7 juni 2008 16:08

Idag har vi haft en lugn dag. Bara vart hemma samt tagit en kort biltur. På förmiddagen hade vi lite terapi eftersom att Phoenix fått för sig att han inte vill gå vägen som går till bilen. Vi tog på kopplet och gick ut och matte lockade med sig Phoenix upp, förbi bilen och till lilla skogen bakom garagen. Tänkte att han skulle lära sig att vi inte alltid går till bilen när vi tar den vägen.I lilla skogen lekte vi lite kurragömma innan vi satte på kopplet och gick tillbaka hem igen. Det kändes som en bra terapi så den ska vi jobba vidare med.


Sov lite middag och sen kom mattes mamma och pappa och hälsade på. Väldigt skojiga tyckte Phoenix eftersom dom var lite rädda för hans tänder och drog undan händerna. Dom sa heller inte ifrån på skarpen så Phoenix tyckte att dom var roliga lekkamrater. Dom tyckte att han var mycket större än dom hade förväntat sig men att han var väldigt gullig. Tror dock att Molly gjorde mer succé än Phoenix. Mamma har ju blivit väldigt svag för katter på äldre dar..


Hihi jag minns vilken katastrof hon ansåg att det var när Selma flyttade in för 5 år sedan. Då var det inte roligt att heta Jennie. Men nu har hon vant sig vid min djurpark och som sagt även adopterat Freja:) Snacka om att den kissen blir bortskämd! Om Freja ligger i hallen och vilar så kan mamma komma bort med hennes vattenskål och fråga henne om hon är törstig. Dricker hon inte så tar mamma tillbaka skålen och går och frågar igen efter en stund:()

 
 
Fröken

Fröken

8 juni 2008 23:32

Hallå! Jag tycker oxå att det är lite läskigt att bada. Jag älskar att bada där det är grunt, men när jag inte känner botten så brukar jag vända. Men igår och idag har jag simmat flera gånger, för jag vill ju så gärna hämta in pinnen som matte kastar ut hela tiden. ;-)

Vilka härliga bilder på dig och Casper! Ni är så söta!

http://www.freewebs.com/frokenjohanna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av phoenix - 19 maj 2013 23:08


På fredag efter jobbet så packade jag inte hundarna i bilen och styrde mot Bredbyn. När vi kom fram blev det en promenad tillsammans med Jonas innan vi hoppade in i bilen igen för färd mot Krokom utanför Östersund. Resan gick fint och ca tre timmar s...

Av phoenix - 15 april 2013 21:52


Det blir inte mycket bloggande för tillfället. Har varken tid eller lust för det. Finns för mycket annat som tar upp all tid just nu och det är ju inte många som läser heller så då känns det lite onädigt att lägga tid till det. Tiden sen sis har dela...

Av phoenix - 24 mars 2013 21:32

Livet är bra för tillfället! Har nyss kommit hem efter en härlig helg tillsammans med Jonas. Åkte till Bredbyn i fredags efter jobbet och när vi kom upp blev det en promenad över skoterspåren med hundarna. Glada och nöjda grabbar som tyckte att det v...

Av phoenix - 17 mars 2013 21:37


Tillbaka på jobbet igen. Jobbigt att kliva upp på morgonen men i övrigt har det gått bra. Hade "lära kännasamtal" med nya rektorn på måndag. Gillar inte sånt men det kändes bra trots allt. Hon känns väldigt vettig så här långt. Hoppas det håller i si...

Av phoenix - 10 mars 2013 20:26

Vecka 10, sportlovsvecka! Har varit riktigt skönt att vara ledig. Bara att väckaren inte ringer före sex på morgonen utan man får sova tills man vaknar är mycket värt. Dock är jag för gammal för att sova länge. Vaknar oftast mellan 7 och 8 någon gång...

Ovido - Quiz & Flashcards