Alla inlägg den 5 juli 2008

Av phoenix - 5 juli 2008 23:47

Började dagen med ett besök hos Susanne och Kenzo för att låna lite specialmat åt Molly som är lös i magen. Som tur är så är hon pigg iaf och verkar inte må allt för dåligt, full fart har hon haft hela dagen. Phoenix tyckte att det var super att få träffa Kenzo och busa lite. Han hann även med att smita upp på övervåningen och snatta lite kattmat:( Jag fick fika och dagens ranson av skvaller, tack Susanne! Karin ringde till Susanne och rapporterade om dagens bravader. Yazza slog till igen och blev nu andra bästa tik och fick reserv-cacib! Vad månne bliva av detta ekipage? GRATTIS SÅ HIMLA MYCKET!


For hem och ägnade några timmar i köket! Bakade bröd, gjorde krabbröra och lagade middag! Duktig Jennie:) Extra plus eftersom jag faktiskt diskade upp allt direkt med, inget berg idag inte, wihooo!!!


På kvällen hade vi lite tråkigt så jag bestämde mig för att ta med Phoenix och åka upp på hundtorpet. Trodde givetvis att man skulle vara helt allena där uppe eftersom klockan var halv åtta på en lördagkväll men ack så fel jag hade. Annica var där med Kimba, Öxo och Tino. Fick en surrstund med henne och Phoenix busade som en galning med Tino. Men nu fick han se sin överman. Hängde inte helt med i svängarna när Tino satte fart men åhh vad härliga dom var! Tino var hur snäll som helst med lileman, nästan för snäll. Kunde nog med gott samvete ha sagt ifrån till Phoenix ett par gånger.


När dom hade åkt så provade vi på vad Phoenix skulle tycka om tunneln på agilitybanan idag! Inget problem, han gick igenom och verkade tycka att det var rätt skoj! Fåt jobba vidare med dom så han lär sig att gå igenom även om inte matte lockar på andra sidan. Men det kommer, han är ju bara babyn ännu. Ska inte stressa honom utan vi tar det i lugn takt.


Imorn kommer eventuellt min syster hit! Ska bli skoj i så fall:)

Ovido - Quiz & Flashcards