Alla inlägg den 19 juli 2008

Av phoenix - 19 juli 2008 17:18

Ja efter vår lugna förmiddag hade jag haft tid att fundera på vad jag ville hitta på idag. Det blev en tur ut mot Ottelandet. Där la jag ett kort litet bruksspår med skinka i som motivationshöjare. Phoenix klarade det okej, inte lika bra som han klarar viltspåret men han hittade spårslutet utan hjälp iaf. Kanske borde höra med terv-Annica som är väldigt duktig om hon har några bra tips på hur vi ska jobba.


Sen promenerade vi in genom skogen längs en stig. Det stod nämligen rätt många bilar parkerade efter vägen så jag var lite nyfiken vart alla hade tagit vägen. Efter ca 1 km så kom vi fram till en alldeles egen liten strand vid havet. Man kunde se flera små stränder där det låg folk men på "våran" var vi ensamma. Hade Phoenix lös på stranden och vi busade en massa vid strandkanten. Sen gick jag ut och badade men då stannade fegisen kvar på stranden. Vatten är fortfarande ingen större favorit.


Efter nån timme med sol, lek och bad så traskade vi tillbaka igen. Hade Phoenix kopplad i skogen eftersom att jag är så rädd för att stöta på orm och mycket riktigt. När vi kom ut på en bred sandstig så ligger det en orm där. Eller egentligen tror jag, efter att ha kollat runt lite på nätet, att det var en kopparödla men dom ser ut som ormar vilket innebär att jag är MANISKT rädd för dom. Verkar vara mycket orm i år. Jag och Gizela såg en huggorm bredvid stigen när vi gick med hundarna ute på Aggön i torsdags med. Tur att man har skaffat kortisontabletter... Hoppas dock att jag ska slippa använda dom.

Av phoenix - 19 juli 2008 11:03

Ja idag har vi haft sovmorgon eftersom det var rätt mycket igår. Väldigt skönt efter att vi stängt ut katterna ur sovrummet. Det var race på hög nivå mellan dem imorse. Då går det INTE att sova:) Nu är vi dock uppe och funderar på vad vi ska hitta på idag. Ska ut och se om jag kan få tag på en tvättid iaf för det behövs verkligen.


Blir nog en lugn dag, ska hålla tummarna ordentligt för Lena och Kaizer som är iväg och tävlar idag! Vi hoppas på framgångar för er!!! Typiskt Lena att jag missade dig mellan tallarna igår:)

Ovido - Quiz & Flashcards