Alla inlägg den 7 juli 2008

Av phoenix - 7 juli 2008 00:14

Idag har vi haft en lugn dag, jag har bakat och fixat lite hemma och Phoenix har mest legat och sovit. Med jämna mellanrum har vi dessutom hållit tummarna för Yazza och Kaizer som är och tävlar på olika håll. Det gjorde tydligen susen för Kaizer tog en pinne i agility och Yazza blev 4:e bästa tik i ukl. Grattis bägge två, ni är sååå duktiga. Var rätt skönt med en lugn dag där vi inte var ute på en massa upptåg.


Phoenix var så söt imorse. Jag satt i soffan och då hoppade han upp bredvid mig (ja matte har blivit vek och låter Phoenix vara i soffan, skäms). Då börjar han att böka runt mellan mig och soffryggen. Jag antar att han har hittat nåt som ligger där och flyttar mig för att han ska kunna ta fram det. När jag vänder på huvudet så ser jag- jo lilleman har rullat ihop sig och lagt sig på mattes plats:) Tittar undrande på mig, vad står du där och glor för? Sätt dig på andra sidan du verkade han säga:) Dom kan vara uppfinningsrika dom små liven...


Han har även börjat visa små tecken på avundsjuka. Igår satt jag på köksgolvet och han låg bredvid. Då kom Molly och klättrade upp och la sig i mitt knä. Det skulle hon inte ha gjort tyckte Phoenix. Snabbt klättrade han också upp och bökade till sig så att Molly trillade ned. Det är HANS matte ingen annans... Gjorde om det flera gånger eftersom jag envisades med att sätta ned honom och ta upp Molly igen. Detta måste vi öva mer på:)


Min syster kom på besök idag.  Vi tog en tur till skogen där Phoenix fick springa lös lite samt att han fick köra ett "personsök". Jag gick iväg och gömde mig medan han satt kvar med Frida, Nog visste han vem som är matte, massor av pip och gnäll samt en beslutsam strävan att få följa efter när jag gick. Första försöket hade han väldiga problem med men sen gick det ganska bra tycker jag. Han verkade ha skoj i alla fall.


Nu är det dags för sängen och börja ladda inför bus med Casper imornkväll!

Ovido - Quiz & Flashcards