Alla inlägg den 13 juli 2008

Av phoenix - 13 juli 2008 15:28

Ja i fredags var det dags. Redan på morgonen lastade vi bilen full och styrde söderut. Stopp vid norra brofästet på Höga Kustenbron för att plocka upp syster som följde med som ressällskap. Vidare gick färden mor Timrå för ett stopp hemma hos Johanna, Henke och Fröken. Först var Phoenix lite reserverad, förvånande eftersom det brukar vara full fart när han träffar andra hundar. Men efter en liten stund var han som vanligt, busade en massa med Fröken och hade skoj. Liten miss när vi gick in för att fika, då gjorde han ifrån sig inne på köksgolvet. Men det är svårare när man inte är hemma. Johanna hade bakat en supergod paj!


Stannade ett tag men sedan var det dags att köra vidare. Stopp i Gnarp för inköp av godis:) Sen vidare med lunchstopp på Subway i Hudiksvall. Sämsta tjejen som jobbade där, hade inte koll på nånting.. Färden fortsatte efter rastning av Phoenix och nästa stopp blev i Valbo där vi köpte ett spel samt var på djuraffär och letade matbar till Mio. Fanns dock ingen:(


Vidare och nästa stopp blev inte förrän i Västerås där vi tankade. Sen fortsatte färden mot Katrineholm där vi käkade en god pizza. Hittade sedan en fotbollsplan där vi stannade. Släppte ut Phoenix och busade en massa med honom. Spelade lite spel och fördrev tiden. Frida vägrade ju sova tält och proppsade på att bilen är mycket säkrare så tillslut gav jag mig. Vi packade om allt. Packningen på förarsätet, kröp därefter in och la oss. Men då kom det en massa ungdomar så vi beslöt oss för att flytta. Packade om allt igen och körde därifrån, letade runt och hittade tillslut en liten badplats några km utanför Vingåker.


Packade om allt igen och jag la mig i baksätet medan Frida satt på passagerarstolen fram. När jag äntligen lyckades somna väcks jag av Frida- Jennie det är nån där borta säger hon och pekar. Tittar ut- Nope, ingen alls. Somnar om men väcks igen- Jennie jag kan inte sova! Somnar om väcks- det körde förbi en bil, jag är rädd:) Somnar om- Jennie det är obekvämt, kan vi byta plats? Flyttar om, somnar om, vaknar efter nån timme, kan inte sitta kvar, det gör för ont i nacken. Byter tillbaka, somnar om, Frida börkar runt och säger att jag kan sova, hon tänker sitta vaken ör det är obekvämt. Ut igen, jag lägger mig hos Phoenix men efter nån timme går det inte längre. Får kramp, ut igen och nu tar jag framsätet och lyckas uthärda till halv nio då jag bestämmer mig för att kliva upp.


Vi åker in till Vingåker och köper lite frukost. Käkar och sen tillbaka på fotbollsplanen en stund. Sen far vi ut till Bluenosers. Nästan först- Lukas är redan där tillsammans med Nanna och Annica. Sen kommer de andra i rask takt, Kasper från förra kullen sen Nellie, Trolla, Tess och Diva. Bara Perry som inte kommer. Massor av bus för valparna och fika för oss inleder dagen. Därefter blir det lydnad, apportering med både fågel och dummie. Phoenix tog alla fåglar och var mycket intresserad av dom. Morrade till och med när ett av syskonen ville låna hans pippi. Därefter visades trimmning samt hur det går till på utställning, blev grillning och en massa surr.


Mycket trevlig dag som avslutades med en jobbig men trevlig hemresa tillbaka till Övik. Kom hem strax efter två på natten. Tur att Phoenix somnade kvickt när vi gick och la oss:)

Ovido - Quiz & Flashcards