Alla inlägg den 28 juli 2008

Av phoenix - 28 juli 2008 21:43

Här kommer filmen när Phoenix simmar på sin andra simtur så här långt i livet

Av phoenix - 28 juli 2008 19:50

Startade dagen på hundtorpet den här gången. När jag kom upp strax före tio så hade Lena och Kaizer traskat iväg på rundan och Karin och Yazza hade inte kommit ännu. Tränade lite med Phoenix, bland annat så hade jag truten med för att se om han plockade den även här uppe trots alla lukter. Det gjorde han jättefint! Matte stolt över sin lilleman:)


Sen kom Lena, Karin och hundarna, så det blev lite surr innan vi kom igång. Karin visade lite kort från i lördags. Vi började med att Lena körde igenom Karin och Yazza i lydnadsklass 1 medan jag filmade. Dom skötte sig mycket bra, klart på första pris nivå! Sen fick jag ta Kaizer och köra lite. Både för att jag tycker det är roligt att köra lite lydnad igen och för att Lena skulle få titta på Kaizer och se lite hur han gick. Var bara ställandet som krånglade lite annars skötte han sig kanon! Tack snälla Lena för lånet.


Därefter försökte vi knäppa några fina ståbilder på Phoenix för att dokumentera hans utseende vid 4 månader. Svårt att få till det, vi måste börja träna på att stå fint! Plockade sen fram truten igen. Nu med störningen från Kaizer och Yazza plockade han fågeln men var inte riktigt lika duktig på att komma med den. Fick locka på honom för att få honom att komma. Även Yazza och Kaizer provade sen på fågeln vilket båda två skötte mycket bra!


När vi varit hemma ett tag så ringde Catta och undrade om vi ville fara och bada och det ville vi ju gärna eftersom vädret är så bra. Vi for ut till Skommarhamn (tror jag det heter). Phoenix följde med ut i vattnet och simmade några tag:) Jag lockade på honom och då simmade han faktiskt ut till mig innan han ville in. Senare bar Catta honom ute i vattnet, satte ned honom och då simmade han in till stranden!!!! Sen var han vid strandkanten och uppe på sanden resten av tiden. Lyckades filma honom när han simmade in till strande. Får se om jag lägger ut filmen här.. Känns sååå skönt att hans ovilja mot vatten börjar släppa! Vi träffade även på en annan hund på stranden som Phoenix fick busa lite med:)


Nu är vi hemma igen och ska enbart ta det lugnt resten av kvällen!

Ovido - Quiz & Flashcards