Alla inlägg den 27 juli 2008

Av phoenix - 27 juli 2008 20:09

Idag var det lika härligt väder som de senaste dagarna. Vi började med en lugn förmiddag där vi låg och slappade i soffan och sen surrade jag med Lena och kom överens om att vi skulle åka ut till Nyänget och bada. Oerhört skönt var det! När vi kom dit gick vi direkt ned till bryggan för att bada. Phoenix följde med ut på bryggan men stannade där när vi hoppade i vattnet. Sen stod jag i vattnet och la upp överkroppen på bryggan och då kom han och ville busa. Givetvis tog det inte lång stund förrän han trillade av bryggan igen som han gjorde igår. Men den här gången gick det fint. Först försökte han kliva upp på bryggan men när det inte gick så SIMMADE han med oss till trappan och klättrade upp där! Det var mycket plask med frambenen men han gjorde DET och matte är sååå STOLT! Skönt för honom att veta att han kan:) Extra skönt för mig att han inte gnällde den här gången som igår. Nu verkade han inte tycka att det var lika läskigt!


Sen blev det fika som Lenas mamma hade gjort, mycket gott och lite mer bad innan vi for hem. Blev grillkväll med Lena hemma hos oss på kvällen. Mycket god mat, trevligt sällskap och massor av skvaller och skratt. Precis som det ska vara! Glömde dock bort att jag hade tvättid så den missade jag helt:( Får ta igen det imorn istället...

Av phoenix - 27 juli 2008 00:37

Åhh vilken underbart härlig dag det här har varit. Började lite drygt med att jag klev upp klockan sju för att tvätta. I natt var första natten som jag lät Phoenix sova utan bur. Han blev ju 4 månader igår och har varit rumsren så länge nu att jag vågade prova. När vi gick och la oss ville han hoppa upp i sängen men efter att jag sagt till så la han sig till rätta och somnade. Efter en timme ungefär vaknade jag av att han hoppade upp i sängen, körde ned honom och han somnade om. Så även jag. När väckaren ringde imorse  så vad får jag se? Jo Phoenix har smugit upp i sängen under natten och ligger så fint bredvid huvudkudden och sov. Sötisen mattes!


Klockan tolv var vi ute i Nyänget där jag, Phoenix, Lena, Kaizer, Karin, Vickan, Tobias och Yazza skulle åka ut med båten på en badresa. Hundarna stack glatt iväg på tomten och busade men när det var dags att gå ned till bryggan så var Phoenix trött och hade lagt sig i skuggan och ville inte följa med. Men när vi försvann kom han skuttande han med. Yazza och Kaizer älskar att bada och sprang före ut i vattnet. Vi gick på bryggan men Phoenix missade det och tro det eller ej, han gick ända ut till båten i vattnet!!!! Där lyfte Karin upp honom på bryggan och han busade på med de andra två. Plötsligt sprang han för nära kanten och han inte stanna utan kanade över kanten. Plopp sa det, oj vad häpen han blev. Plaskade på och gnällde en del tills jag fick tag i flytvästen och lyfte upp honom. Men var han rädd? Nope fortsatte i samma takt...


Packade in allt i båten och sen gav vi oss av. Hittade en mysig ö där vi solade, badade, lekte och fikade hela dagen. var otroligt skönt men jag fick sota för det nu efteråt. Har nämligen brännt mig ordentligt på ryggen och det är inte skönt om jag säger så... Men riktigt trevligt hade vi, tack alla för en härlig dag!

Ovido - Quiz & Flashcards