Alla inlägg den 29 juli 2008

Av phoenix - 29 juli 2008 21:34

Imorse var det tidigt uppe igen, skulle träffa Lena på torpet vid 10 och man vill ju inte behöva stressa, då är det bättre att kliva upp i tid. Vi kom upp och gick direkt ut i skogen för att lägga två spår. Lena la ett åt Yazza med 4 vinklar och jag gick ett åt Phoenix med en vinkel. Lät spåret till Phoenix ligga i 40 minuter innan vi gick det. Medan vi väntade surrade vi en massa samt körde en budföring med Kaizer som han klarade galant!


Tog ut Phoenix och rastade honom innan spåret och visade sedan på honom. Idag var han helt med på noterna och visste direkt vad det var frågan om. Inget slickande på första blodfläcken utan direkt iväg efter spåret. Skötte sig lysande idag, bra tempo och näsan i spåret hela tiden. Han tappade lite i vinkeln men hittade snabbt spåret och tog klöven rakt på. Han är mycket intresserad av klöven oxå så det här känns riktigt bra! Vi siktar på att kunna gå anlag när han har tiden inne:)


Därefter blev det bad ute hos Lenas föräldrar i Nyänget, riktigt skönt i vattnet är det. Jag som är så mesig på att doppa mig klarar det direkt:) Jennie nöjd! Lite surr i solen tills man hade torkat och sen for vi hem och slappade, eller somnade i sängen om jag ska vara ärlig. Vaknade två timmar senare och då fick Phoenix middag innan vi for ut till Köpmanholmen för att titta på fotboll. KB 65 mot Bollsta i herrfemman. Kul att se, var några gamla rävar kvar som spelade på min tid! Tyvärr blev det förlust med hela 5-0 och en av mina favoriter fixade en straff för hemmalaget:(


Nu är vi hemma och laddar för morgondagens bravader. Vad det blir har jag inte bestämt ännu. Hoppas på fortsatt fint väder iaf!


Blir så irriterad på vissa saker som man läser om. Vissa ska inte hålla på med det dom sysslar med eftersom de saknar kunskap om det dom håller på med och förstör för andra genom sina handlingar. Tror de som känner mig vet vad jag syftar på... ;) Tragiskt också att se hur det finns människor som man trodde gott om som visar sig syssla med helt vidriga saker. Tänk på konsekvenserna av era handlingar...



Ovido - Quiz & Flashcards