Alla inlägg den 1 augusti 2008

Av phoenix - 1 augusti 2008 20:28

Har min syster på besök här hemma nu. Det är skoj! Jag for ned till Kramfors på onsdag tillsammans med Phoenix och vi tillbringade dagen där. På kvällen for vi hem igen och då följde Frida med. Tog en tur ut til Ottelandet och badade innan vi for hem. Fridas första bad för året och det tog slut fort:) Jag plasakde på ett bra tag efter att hon kommit upp... På vägen tillbaka till bilen så skulle jag göra en koll och se hur observant Phoenix var så han fick gå med Frida medan jag sackade efter på stigen. Smet in i skogen och gömde mig ca 25 m från stigen. Det var rätt mörkt så man såg inte så mycket. Efter en stund kom de tillbaka igen, då hade han upptäckt att jag hade försvunnit. Tror han såg eller hörde att det var någon bakom granen där jag satt så han muffade lite först. Sen lät jag lite och då blev det fler moff. Lilleman var mycket skeptisk till vad det var för något innan han insåg att det var jag. Jag och syrran hade rätt skoj:)


Igår så for vi ut för ett bad och lite solning men jag hann inte mer än ut och doppa mig så började det åska. Vi gick tillbaka till bilen igen. När vi var praktiskt taget framme vid bilen kom det en superknall och Phoenix reagerade inte ens. Tror skottbiten är rätt grön på honom än så länge. Han reagerade ju inget alls när vi var på valpträffen heller och då sköts det massor. Känns riktigt bra, hoppas det håller i sig! 


Idag har vi åkt runt för att syrran skulle söka jobb. Gick inget vidare då 3/4 salonger hade semesterstängt... Vi hoppas på bättre lycka på måndag. Sen har vi varit på Skyttis med Phoenix en sväng. Plockade blåbär till paj ikväll och Phoenix gjorde sitt bästa för att få äta upp varenda blåbär man plockade:) Gjorde även en liten spår/sökövning där Phoenix och Frida stod kvar medan jag gick iväg och gömde mig. Sen fick dom leta upp mig och det skötte han riktigt bra! Jag var väldigt imponerad av honom. Vilken fantastisk nos dom har! Vi ska snart upp en sväng till eftersom Frida ska springa lite... Inget för oss, vi leker nog lite under tiden:)


Imorn blir det tidig morgon. Ska vara vid flygplatsen vid Gideå kl 9.00 för att lägga spår till nästa helgs tävling. Ska bli skoj!

Ovido - Quiz & Flashcards