Alla inlägg den 30 augusti 2008

Av phoenix - 30 augusti 2008 18:50

Ja nu är vi hemma igen efter en dag på Dekarsön. Goldenklubben i Övik hade alltså anordnat inofficiell utställning. Vi var där strax innan klockan elva och sen blev det en lååång väntan. Träffade lite olika folk båda gamla och nya bekantskaper. Såg mycket trevliga hundar och en del saker som gör en bekymrad...


Vädret växlade mellan strålande sol och regn så man kände ju sig otroligt fräsch kan jag lova. Lämnade dessutom stolen i bilen så det blev till att sitta på backen. Detta resulterade givetvis i blöta jeans:( Till slut var det vår tur att gå in i ringen. Möttes av kommentaren -Åhhh vilken liten sötnos! från domaren när vi kom in. Det bådade ju gott:) Hon kollade igenom Phoenix och sen fick vi springa. Han travade jättefint. Jag som hade oroat mig för att han skulle vara alldeles yr och galen eftersom han haft tråkigt så länge. Men inte då, han skötte sig så bra som man kunde begära av honom. Jag är jättenöjd! Ställde upp honom och med godis stod han upp hela bedömningen. Han fick 1:a med HP!!! Min lille skrutt, vad matte blev stolt. Han blev även BIR och fick gå in i gruppfinalen. Fick där stryk av en labbe. Det var jämnt in i det sista och vi fick springa om några gånger innan Phoenix föll på sina rörelser framifrån.


Men resultatet är egentligen oväsentligt. Jag är oerhört glad över den fina kritiken och är jättenöjd med hur lilleman uppförde sig. Att det dessutom resulterade i hans 3 första rosetter är bara en trevlig bonus! Vem hade förväntat sig det?


Kritiken finns på resultatsidan


Nu ska vi bara slappa resten av dagen, måste ju passa på när det är helg:)


Imorn håller vi tummarna för andra!


Ovido - Quiz & Flashcards