Alla inlägg den 5 augusti 2008

Av phoenix - 5 augusti 2008 12:51

Började dagen med en tur upp till torpet där vi lekte lite på agilityplanen. Började att titta om han kom ihåg flyballen och det gjorde han minsann. Inga problem alls och jag kunde tioll och med sätta honom 5 meter ifrån, lämna honom och lägga i bollen, gå tillbaka och skicka fram honom. Jätteduktig kille! Provade lite slalom och tunnlar. Raka tunnlar och tunnel med sväng var inget problem, slalomen hjälper jag honom med godis och kommer fortsätta med ett bra tag till. Största överaskningen idag kom vid platta tunneln. Den har han tidigare gått igenom om man håller upp så han kan se igenom men inte annars. Igår så klarade han den utan hjälp flera gånger! Är så imponerad över honom. Han är så himla duktig kille!


På kvällen så for jag med Phoenix, Molly och Mio för att hälsa på hos Susanne. Hon hade ju både Molly och Mio innan jag fick dom och var lite nyfiken på hur de såg ut nu. Phoenix vart jätteglad över att få träffa både Susanne och Kenzo. Mio brydde sig inte nämnvärt men Molly blev mycket upprörd över att träffa TVÅ hundar på samma gång. Hon fräste ordentligt åt dom och låg en lång stund under kökssoffan och morrade. Tack för gott fika Susanne!


Kvällen ägnades åt att baka blåbärskaka som jag ska bjuda på imorn när vi ska träna på torpet med träningsgänget.



Ovido - Quiz & Flashcards