Direktlänk till inlägg 5 februari 2009

Lydnadsträning

Av phoenix - 5 februari 2009 06:54

Igår hade vi träff med tollargänget igen. Vi brukar ju träffas varje onsdag för att köra lite lydnad tillsammans och igår var inget undantag. Den här gången var det jag, Ulla, Yessica, Susanne och Karin som kom. Väldigt skoj att träffa Karin och Yazza igen eftersom vi inte har sett dom på så länge. Yazza har ju löpt och därför inte kunnat vara med på träningarna.


Susanne frågade om jag ville att vi skulle köra igenom Phoenix inför tävlingen och det lät som en bra idé. Tog ut honom från början och körde lite grann för att värma upp. Det gick riktigt bra så jag satte in honom i bilen igen för att han skulle få vila medan de andra körde klart. Sen tog jag ut honom och vi började med att lägga alla på en platsliggning. Dom låg i ordningen Amos, Phoenix, Yazza, Kenzo, Easy och Casper. La Phoenix mellan Amos och Yazza för att få maximal störning. Yazza som nyss hade löpt och Amos som har klivit upp under platsliggningarna på slutet.


Vi la ned hundarna och efter en stund studsade Amos upp och sprang framåt mot hindret och Yessica. HJÄLP tänkte jag, springande hundar har vi inte stött på under platsen. Hur ska detta gå? Men Phoenix låg och visade inga tendenser att kliva upp.


Kommenderades sedan igenom klass 1 och nu gick det inte lika bra. Hade en övertänd kille som vid ett flertal tillfällen studsade rätt upp i ansiktet på mig. Blev likadant sist jag satte in honom i bilen för att sedan ta ut honom och köra igenom honom. Måste fundera på hur jag ska gå till väga på tävlingen. Just nu lutar det åt att han får gå ut på en rastningsrunda i god tid innan start, sen vila i bilen. Därefter tar jag ut och värmer honom relativt nära inpå start och låter honom vara ute tills vi ska in. Får se om det är rätt taktik.


Är ju inte hela världen om det inte går bra på lördag men det vore skoj om han kunde få visa vad duktig han är. Momenten såg iaf b

 
 
yessica

yessica

5 februari 2009 15:27

Ville bara önska ett stort LYCKA TILL i helgen! Vi håller tummarna! Det kommer säkert att gå bra, ni är ju såå duktiga! :)

//Yessica & Amos

http://www.amos.mittspejs.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av phoenix - 19 maj 2013 23:08


På fredag efter jobbet så packade jag inte hundarna i bilen och styrde mot Bredbyn. När vi kom fram blev det en promenad tillsammans med Jonas innan vi hoppade in i bilen igen för färd mot Krokom utanför Östersund. Resan gick fint och ca tre timmar s...

Av phoenix - 15 april 2013 21:52


Det blir inte mycket bloggande för tillfället. Har varken tid eller lust för det. Finns för mycket annat som tar upp all tid just nu och det är ju inte många som läser heller så då känns det lite onädigt att lägga tid till det. Tiden sen sis har dela...

Av phoenix - 24 mars 2013 21:32

Livet är bra för tillfället! Har nyss kommit hem efter en härlig helg tillsammans med Jonas. Åkte till Bredbyn i fredags efter jobbet och när vi kom upp blev det en promenad över skoterspåren med hundarna. Glada och nöjda grabbar som tyckte att det v...

Av phoenix - 17 mars 2013 21:37


Tillbaka på jobbet igen. Jobbigt att kliva upp på morgonen men i övrigt har det gått bra. Hade "lära kännasamtal" med nya rektorn på måndag. Gillar inte sånt men det kändes bra trots allt. Hon känns väldigt vettig så här långt. Hoppas det håller i si...

Av phoenix - 10 mars 2013 20:26

Vecka 10, sportlovsvecka! Har varit riktigt skönt att vara ledig. Bara att väckaren inte ringer före sex på morgonen utan man får sova tills man vaknar är mycket värt. Dock är jag för gammal för att sova länge. Vaknar oftast mellan 7 och 8 någon gång...

Ovido - Quiz & Flashcards