Direktlänk till inlägg 22 februari 2009

Inte vår dag

Av phoenix - 22 februari 2009 20:48

Nej tävlingen idag gick inte som jag hade tänkt mig. Började med att när vi kom dit så såg vi att det var samma underlag på tävlingsbanan och i utställningshallen så Frida tog med sig Phoenix dit medan jag gick på uppropet. Detta för att han skulle få vänja sig lite. Hon kom dock tillbaka ganska snart och meddelade att lilleman inte uppskattade trängseln utna blev ganska låg där inne.  Var ute med honom och lekte lite innan vi gick tillbaka in igen.


På platsliggningen var han mer fokuserad än tidigare. Blicken var fäst på mig och han låg stadigt hela tiden. Det kändes jättebra, inge tendenser att han skulle äta bajs heller. På tandvisningen går vi fram mot domaren och när vi kommer fram och jag ska sätta honom säger han att jag ska låta hunden komma fram till honom. Sen tar han tandvisningen stående. Det gick dock fint!


Sätter Phoenix i bilen medan vi väntar på vår tur. Blir även en kort promenad tillsammans med Maria och Kipper. Tar ut honom och värmer strax innan vi ska in och går sedan till ingången och väntar. När vi kommer in är han bra med mig och sätter sig fint fot. Tävlingsledaren börjar tala och då försvinner fokuseringen. När hon sedan kommederar framåt marsch så studsar Phoenix rätt upp i luften, trasslar in benen i kopplet så jag får börja med att trassla lös honom. Sen går hela linförigheten åt skogen. Han kommer aldrig in i matchen, dock 5 poäng.


På läggandet så sitter han kvar när jag kommenderar fot, kommer på sig och springer ifatt men hinner bara komma i position innan hon säger kommendera. Där missar han totalt, 0 poäng efter ett snyggt ställande... Inkallningen blir tempofattig, 8 poäng tror jag det var. Ställandet ser bra ut, 9 poäng. Apporteringen går inte, segt gripande och sen släpper han den... 7 poäng. Hoppet börjar bra men avslutet blir dåligt, 8 poäng. Totalt sett 142 poäng om vi inte räknat fel på nåt...


Bara att bryta ihop och komma igen. Kändes ruskigt deppigt direkt efteråt, vet ju att han kan så otroligt mycket bättre och så lyckas jag inte få ut det ur honom på tävling... Ska jag försöka igen nästa helg eller ska vi ta en paus och återkomma när det blir utomhustävlingar??? Just nu vet jag inte alls. Känner mig lite idéfattig:/ Blir nåt att fundera på i veckan det här.

 
 
evelina

evelina

22 februari 2009 21:16

Bara att bryta ihop och komma igen det är ju ingen robot du har :-) Dessutom är 142 poäng inte så dåligt har kunant vara MYCKET sämre!

http://prommis.bloggagratis.se

 
Maria och Kipper

Maria och Kipper

22 februari 2009 21:23

Men han är ju sååå sööööt! Det är väl huvudsaken dagar som denna. Fundera på du, det blir nog bra.

http://hhtp://goodkipper.blogg.se

 
Johanna & Fröken

Johanna & Fröken

22 februari 2009 22:55

Hoho, nu ska du inte tänka så ju! Du ska tänka tävling som något roligt, lärorikt och träningsaktigt. Inte deppa för en dålig dag idag, jag såg alla tävlingar utom eliten och det var mååånga hundar som reagerade på underlaget och även på publiken som var så nära inpå. Phoenix är ju så ung så deppa inte än, han har många erfarenheter kvar att lära in. Vet inte om du vill ha tips, men du säger att han går bättre utomhus, så då tycker jag att du ska tävla utomhus oxå! Det tycker jag låter som en enkel matematik. ;-)
Hade han fått en 9:a på läggandet så hade ni haft 160p... ni var inte långt borta!
P.S Såg du reg numret på Skodan du parkerade bredvid? D.S :-D

http://www.freewebs.com/frokenjohanna

 
Sonja och Porsche

Sonja och Porsche

22 februari 2009 23:05

Hej Jennie
Tack för grattiset i gästboken. Porsche tycker att det är så kul med allt applåderande och glada rop, och vet inte hur fort och snyggt han ska kunna springa. Medans matte kommer efter på stapplande ben :)) jaaa, det måste vara en syn för gudarna att se. ::)))) men men, det är ju tur att det är hunden som ska bedömas.
Men GRATTIS till Er också. NI ÄR SÅ DUKTIGA och flitiga med Era tävlingar. Ni får nog smitta ner mej också snart..
Grattiskram från Sonja och Porsche

http://www.blacksires.se

 
Ingen bild

Johanna & Fröken

22 februari 2009 23:18

Haha, det var ju nästan samma som ditt. Jag trodde det var därför du parkerat alldeles bredvid. ;-) Men det är väl bara jag som tänker på sånt. :-D Det var bara sista siffran som var en 2:a istället för din 5:a, annars var de lika. Nördroligt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av phoenix - 19 maj 2013 23:08


På fredag efter jobbet så packade jag inte hundarna i bilen och styrde mot Bredbyn. När vi kom fram blev det en promenad tillsammans med Jonas innan vi hoppade in i bilen igen för färd mot Krokom utanför Östersund. Resan gick fint och ca tre timmar s...

Av phoenix - 15 april 2013 21:52


Det blir inte mycket bloggande för tillfället. Har varken tid eller lust för det. Finns för mycket annat som tar upp all tid just nu och det är ju inte många som läser heller så då känns det lite onädigt att lägga tid till det. Tiden sen sis har dela...

Av phoenix - 24 mars 2013 21:32

Livet är bra för tillfället! Har nyss kommit hem efter en härlig helg tillsammans med Jonas. Åkte till Bredbyn i fredags efter jobbet och när vi kom upp blev det en promenad över skoterspåren med hundarna. Glada och nöjda grabbar som tyckte att det v...

Av phoenix - 17 mars 2013 21:37


Tillbaka på jobbet igen. Jobbigt att kliva upp på morgonen men i övrigt har det gått bra. Hade "lära kännasamtal" med nya rektorn på måndag. Gillar inte sånt men det kändes bra trots allt. Hon känns väldigt vettig så här långt. Hoppas det håller i si...

Av phoenix - 10 mars 2013 20:26

Vecka 10, sportlovsvecka! Har varit riktigt skönt att vara ledig. Bara att väckaren inte ringer före sex på morgonen utan man får sova tills man vaknar är mycket värt. Dock är jag för gammal för att sova länge. Vaknar oftast mellan 7 och 8 någon gång...

Ovido - Quiz & Flashcards