Alla inlägg den 1 mars 2009

Av phoenix - 1 mars 2009 19:49

Idag har jag och Phoenix hunnit med två stycken härliga skogsturer. På morgonen drog vi ut till torpet där vi gick rundan. Skulle nämligen på funktionärsutbildning där klockan tio så då passade vi på att gå innan. Haha, jag hade noll uppfattning om hur lång tid det skulle ta och ingen klocka så jag halvsprang runt, kom tillbaka genomsvettig eftersom jag var klädd för utevistelse i många minusgrader. Kollade klockan och insåg att jag hade 25 minuter kvar innan utbildningen skulle starta. Snacka om att ha bra koll...


Utbildningen var bra, pratade mycket om utbildningsvägar samt domarrollen. Blev både teori och praktik under de fyra timmar som spenderades på klubben. Hmm att vara domare var inte helt lätt. Såg flera saker som jag ville göra avdrag på och när momentet var klart så hade man noll koll på hur många avdrag man gjort. Haha, tur man har skrivare om man nån gång skulle utbilda sig till domare...


Sen for vi hem, skjutsade Frida till bussen och tog sen en sväng upp i skogen bakom Sörliden. Nån dum själ hade gått med nån pulka i spåret idag så det hade rasat ned en massa snö. Inte skoj då det blir så mycket tyngre att gå:( Men i övrigt hade vi det enbart trevligt!


Svider lite i hjärtat att vi avstod lydnadstävlingen idag men jag tror att vi valde rätt. Det kommer fler möjligheter att tävla. Förhoppningsvis är vi mer i fas med varandra då!

Ovido - Quiz & Flashcards