Alla inlägg den 4 mars 2009

Av phoenix - 4 mars 2009 22:45

Idag var det dags för träning med tollargänget igen. Efter samtal med en god vän så beslöt jag mig för att bryta lydnadspausen och testa att köra igenom honom ikväll. När vi kom så var det jag, Ulla och Karin som var där. Jag lät Phoenix sitta kvar i bilen och körde igenom klass två med Karin och Yazza och sedan klass ett med Ulla och Casper.


Därefter var det Phoenix tur. Testade att bara ta ut honom direkt från bilen men det var ingen hit. Han var inte alls med. Men efter en kort tur för lite uppvakning så funkade det rätt bra. Han klarade linförigheten på ett okej sätt, inte perfekt men med okej kontakt och inga hopp. Kanske en 8:a i betyg. Läggandet under gång gick bra, jag tyckte att han sackade i transporten men de övriga tyckte att det såg bra ut. Inkallningen är jag nöjd med, den kunde inte bli så mycket bättre. Ställandet funkade bra! Apporten var inget problem alls idag, tog på första kommandot och höll kvar den. Hoppet funkade kanon!


Körde sen lite moment från klass 2 innan vi gav oss för dagen. Får fundera nu på när nästa tävling blir. Ska ligga lågt med lydnaden träningsmässigt ett tag till. Han kan momenten bra, det är inte där det sitter. Vill inte att han ska tycka att det är för lätt heller...


Imorn håller vi tummarna för att Yessica och Amos är piggare och orkar med en promenad! Sen ska vi även åka och köpa kragar till kattungarna:P

Av phoenix - 4 mars 2009 21:47

Ja just nu är det två ganska groggy tjejer som jag har hemma. Mio den illbattingen vill dessutom gärna slita i operationstråden vilket ledde till att matte måste vara uppfinningsrik. Fick som vanligt höra att katter ALDRIG rör såret så jag köpte inte med några kragar. Haha, mina katter har alltid slickat en massa i såren så jag borde ha litat på mig själv... Istället för kragar fick vi istället klippa hål i papptallrikar och trä på dem för att undvika att de sliter upp såren. Ser rätt skoj ut och dom har stora svårigheter med manövreringen:P


Vad tycks, söta va?



Av phoenix - 4 mars 2009 08:51

Har varit iväg och lämnat Mio och Molly hos veterinären för att de ska märkas och kastreras. Inga kattungar efter dom lovade jag när jag adopterade dom från Djurskyddet. Det är policyn där och det är väl inget jag sörjer nämnvärt. Har aldrig funderat på att skaffa kattungar. Jobbigt att försöka hitta bra och varaktiga hem till alla ungarna och jag vet att jag skulle ha svårt att skiljas från dom. Mio skulle jag kanske kunna bli sugen på att ta en kull efter med tanke på hur fin hon är. Men har man lovat så har man:)


För tillfället är det oerhört lugnt och tyst här hemma. Ingen galen katt som flyger omkring, ingen som vill sitta i knäet när man äter frukost (Selma sover) och ingen som Phoenix kan busa med. Bara att passa på att njuta:P Jobbigt blir det ikväll däremot när jag har hämtat hem dom. Tycker inte om att se när dom vinglar omkring och knappt kan stå på benen. Har ju vart med om det tre ggr tidigare när Selma, Freja och Magda kastrerades...


Snart ska vi iväg till Lena, jag och Phoenix. Blir subwaylunch, promenad samt lite annat smått och gott. Det ser vi fram emot! Ikväll blir det dessutom träning med tollargänget.  

Ovido - Quiz & Flashcards