Alla inlägg den 11 mars 2009

Av phoenix - 11 mars 2009 21:56

Dagen har varit fullproppad med saker för min del, desto mindre för Phoenix tyvärr. Jag jobbar ju långdag på onsdagar och kom inte hem förrän strax efter halv fem. Då hade Phoenix varit ensam sedan två när syster började jobba. Tog med honom ut och gick en timmes promenad i skogen. Mötte mycket hundar idag. En bordertik, en goldenhane samt nån blandis som jag inte vet nåt om. Phoenix skötte sig bra, lyssnade ordentligt på vad jag sa till honom. Matte-jättenöjd!


Därefter blev det hem och snabbt kasta i sig middag innan det var dags att åka vidare till hundtorpet för funktionärsutbildningen. Phoenix fick stanna hemma, tror han hade det betydligt bättre här än att behöva sitta i bilen medan vi surrade. Frida kom hem igen en halvtimme efter att jag hade åkt så det blev ingen lång stund ensam. Imorn får vi mer tid tillsammans, slutar mycket tidigare samt att vi ska träna tillsammans imorn:) Det ser jag fram emot!


Hittade en ny blogg med mycket intressant läsning i. En tollarmänniska som skriver mycket skarpsynt och läsvärt om sina tankar kring hundar, hundmänniskor och avel. Ett inlägg hon skrev väcker en hel del tankar. Det handlar om avel på en hund som inte är frisk.Hon berättade om hur en uppfödare ska avla på hund med armbågsfel. Jag har lite svårt att förstå varför man väljer att avla på en hund som har en defekt som tollarklubben klart avråder från att avla på... Väl värt att läsa var det iaf. Tycker att skribenten hade kloka argument! 

Ovido - Quiz & Flashcards