Alla inlägg den 5 mars 2009

Av phoenix - 5 mars 2009 20:57

Idag har vi hunnit med en del, dock kanske inte enbart saker som Phoenix tycker är skoj. Vi började med att gå ut i tvättstugan och sätta igång en tvättmaskin. Jag har ju varit lyckligt förskonad från tvätt sen syster flyttade hit. Den underliga tjejen tycker nämligen att det är KUL att tvätta... Men idag jobbade hon när vi hade tvättid så då fick jag ta tag i det. Men det är lugnt, finns värre göromål:)


Sen blev det en tur till Domsjö för att fixa kragar åt Mio och Molly. Är ju framförallt Mio som har dragit i trådarna men Molly slickar sig med så hon fick vackert ta emot en krage hon med. Passade även på att köpa ny mat till Phoenix, inte heller det uppskattades nämnvärt, han ratade middan idag:( Äter dock precis nu, kvällsfika eller nåt:)


Nästa stopp blev på apoteket för att inhandla diverse saker, dyrt han det bli innan jag kom därifrån. Nu har jag nog det jag behöver för ett tag framöver iaf. Så då slipper jag fer besök där.


Några vändor till i tvättstugan följdes av en tur till hundtorpet där vi mötte Yessica och Amos för en promenad. Riktigt härligt väder och mycket att surra om. Tog långa vändan idag. Grabbarna busade en del men betydligt mindre än jag hade trott. Båda två är väldigt inne i att gå och lukta och pilla överallt. Det tog bort lite av glädjen att leka med varandra. Men på slutet blev det bus.


Nu har vi just varit ute på en kvällsrunda. Passade på att kika på lite fotboll när vi gick förbi Skyttis och Phoenix blev själaglad när en fotboll flög över staketet och ut till honom:) Inte lika lycklig när matte gav tillbaka den dock.

Ovido - Quiz & Flashcards