Direktlänk till inlägg 25 augusti 2008

5 månader

Av phoenix - 25 augusti 2008 20:01

Ojoj vad tiden går fort, idag är lilleman hela 5 månader gammal. Det innebar även sista dagen som baby, imorn börjar han jobba. Frida, min syster, har ju vart otroligt snäll och gullig som varit uppe och tagit hand om Phoenix medan jag har jobbat. De första dagarna är det ju så otroligt mycket att göra så då skulle han ha fått vara ensam så mycket. Men nu är det alltså dags, börjar imorn. Blir riktig mjukstart med. Jag jobbar bara mellan 9 och 14 imorn och har idott hela dagen så då blir det inte så mycket ensamtid. Men han har tränat i sommar och har inte haft några problem med att vara själv. Tror det kommer fungera kanon. Dessutom har Frida i princip klart med en halvtid här i stan och då kommer hon bo hos oss. Då behöver han inte följa med alls.


Har varit i skogen och lekt en hel del medan Frida vart här. Har även provat på några små korta budföringar vilket han har skött strålande. Från början fick vi ju locka en del men sista två gångerna har han klarat klockrent med enbart marschkommando! Har skött sig kanonfint min prins.


Försökte fota 5 månadersbilder i skogen idag. Resultat nedan...




 
 
Johanna & Fröken

Johanna & Fröken

26 augusti 2008 09:20

Hallå! Vilken snygging!!!
Vi var nästan på väg till Ö-vik i söndags efter jobbet...men Henke ballade ur i sista sekunden och tyckte vi skulle ägna tid åt att klippa gräsmatta, häck, buskar osv... Så blev det med det. :-)
Kram!

http://www.freewebs.com/frokenjohanna

 
Johanna & Fröken

Johanna & Fröken

26 augusti 2008 21:08

Hej!
Jaaa, jag vet inte hur Henke resonerar. Jag försökte med G-kulls gos, fika hos Jennie och Phoenix, hämta påse hos Lena och Kaizer...men inget bet. ;-)

Japp, jag tror nog att jag kommer upp i september. :-)

Frökens träning...hmm. Jag har tränat en enda gång sedan tävlingen på midsommaraftonen. Och det var bara här hemma på gården = inga störningar och inget hopp eftersom vi inte har något hinder. Tänkte bege mig upp på bhk i morgon då de har instruktörer och förhoppningsvis nån som vill köra platsliggning tillsammans med oss.

http://www.freewebs.com/frokenjohanna

 
Annica å Figge

Annica å Figge

27 augusti 2008 13:09

Hallå, vilken snygging. Han har verkligen blivit stor å ståtlig.
Jag fick ett telefonsamtal i går kväll av en mycket glad å upprymd Lilly. Hon tyckte de var jättekul att ha dig till fröken. Hon var sååå mallig å kunde berätta "allt" om Phoenix *skratt* Hon såg framemot att han skulle följa med på nån lektion. Hon ä ju SÅÅ hundintresserad. Tyvärr skrämdes hon av en kinesisk nakenhund i sommar så hon ä lite mer reserverad nu.

Ha de bra å krama om tonåringen.

Ps Till Johanna: Me de poäng du hade så behöver du väl inte träna *AVUNDSJUK*

http://www.blogtown.se/profile.php?id=Bork

 
Anna Marcusson

Anna Marcusson

27 augusti 2008 21:20

Hej!Annicas syster/Figos moster/Lillys mamma här! Vad roligt att Lilly fick dig som "fröken". Det var kul! Hon har på gott och ont ärvt ett stort hundintresse av moster. Suger åt sig allt om hundar som en svamp. Här har det sällan läst några sagoböcker, det har varit hundböcker sedan hon var liten. Vi har sett dig på stan någon gång och då har Lilly talat om att "det där var Phoenix, hon känner igen alla tollare i stan tror jag, jag har ingen koll alls!..Lilly ser redan fram i mot nästa gympalektion. (Bra att ha dig som dragkraft förresten. gympan har inte varit någon favvo hitills...)

http://www.villamarcusson.blogg.se

 
Ingen bild

Susanne & Karin

27 augusti 2008 21:29

Hallåj!
Vilka fina bilder du tagit på Fnixo, rena utställningsbilderna;-) Här tränar vi mest "huka sig för korkad Mops"

 
Johanna & Fröken

Johanna & Fröken

28 augusti 2008 12:21

Pissväder! Där rök vår sista chans att vara med på platsligning med andra hundar... Det regnade ju igår kväll så vi antog att det var inställt på bhk. Nu missade vi ju chansen att ligga med andra hundar. :-( Vi körde igenom alla moment här hemma (förutom platsliggning i grupp och hopp över hinder) igår kväll, men jag skulle ju vilja träna tillsammans med andra innan tävlingen. Grrr, vilken elak vädergud! Jag tycker att du kan hålla tummarna för oss på söndag, för nu känns vi inte färdigtränad. :-)

http://www.freewebs.com/frokenjohanna

 
Johanna & Fröken

Johanna & Fröken

28 augusti 2008 20:41

Vadå!? Ska ni ställa ut eller? När, var, hur? :-D Jaaa, jag håller tummarna för lille snyggisen isf!

http://www.freewebs.com/frokenjohanna

 
Johanna & Fröken

Johanna & Fröken

29 augusti 2008 11:11

Vad roligt! Jag håller tummarna för Phoenix i morgon. LYCKA TILL! :-)

http://www.freewebs.com/frokenjohanna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av phoenix - 19 maj 2013 23:08


På fredag efter jobbet så packade jag inte hundarna i bilen och styrde mot Bredbyn. När vi kom fram blev det en promenad tillsammans med Jonas innan vi hoppade in i bilen igen för färd mot Krokom utanför Östersund. Resan gick fint och ca tre timmar s...

Av phoenix - 15 april 2013 21:52


Det blir inte mycket bloggande för tillfället. Har varken tid eller lust för det. Finns för mycket annat som tar upp all tid just nu och det är ju inte många som läser heller så då känns det lite onädigt att lägga tid till det. Tiden sen sis har dela...

Av phoenix - 24 mars 2013 21:32

Livet är bra för tillfället! Har nyss kommit hem efter en härlig helg tillsammans med Jonas. Åkte till Bredbyn i fredags efter jobbet och när vi kom upp blev det en promenad över skoterspåren med hundarna. Glada och nöjda grabbar som tyckte att det v...

Av phoenix - 17 mars 2013 21:37


Tillbaka på jobbet igen. Jobbigt att kliva upp på morgonen men i övrigt har det gått bra. Hade "lära kännasamtal" med nya rektorn på måndag. Gillar inte sånt men det kändes bra trots allt. Hon känns väldigt vettig så här långt. Hoppas det håller i si...

Av phoenix - 10 mars 2013 20:26

Vecka 10, sportlovsvecka! Har varit riktigt skönt att vara ledig. Bara att väckaren inte ringer före sex på morgonen utan man får sova tills man vaknar är mycket värt. Dock är jag för gammal för att sova länge. Vaknar oftast mellan 7 och 8 någon gång...

Ovido - Quiz & Flashcards