Direktlänk till inlägg 18 mars 2009

Phoenix är kär

Av phoenix - 18 mars 2009 21:39

Idag har jag tillbringat dagen i Solberg. Vi hade friluftsdag med skolan och jag hamnade på slalomalternativet. Vi hade underbart väder, strålande sol och nån minusgrad. Kunde inte bli mycket bättre. När jag kom hem igen så tog jag Phoenix och åkte bort till skogen.


Vi gick upp till vindskyddet och knäppte lite kort och lekte. Sen tog vi en kortare runda tillbaka mot parkeringen. På vägen till bilen mötte vi Berit och Mini, en tervtik som är ungefär en månad äldre än Phoenix. Vi har träffats tidigare på samma ställe och hundarna brukar få vara lösa och busa lite, så också idag.


Skillnaden var dock att idag var Phoenix betydligt mer intresserad av Minis bakdel än tidigare och han skulle bestämt jucka på henne. Om det sen skedde på rätt ställe eller på sidan spelade mindre roll. Tydligen var hon väldigt snygg och intressant idag.


Senare på kvällen träffades vi på Johanssons Plåt för lite tollarträning. Idag var det bara jag, Ulla och Yessica men vi jobbade på en bra stund. Fick inleda med att bli arg på Phoenix då han pinkade på hindret men därefter gick han som en gud:) Idag smakade tydligen inte Amos apportbock lika illa heller:)

 
 
Annica

Annica

18 mars 2009 22:26

Det finns ju inge snyggare än en hot tervtik ju;)

Hälsar Tino;)

http://www.tervoristerna.nu

 
Annica å djuren

Annica å djuren

19 mars 2009 16:16

Ja vi borde träffas minst varannan månad iaf. Viktigt med uppdateringar *fniss*, så man vet vad man ska lägga i verktygslådan för att hänga med.

Vilken tur att det var min egen hund annars har jag fått skämmas.
hade nog problem att hitta din sida idag. Inte lätt att leta en "blånäsa" när man räknar ekipaget till Hummelvikare.

Nää jag längtar inte. Tror inte jag tänker tävla nått. Känner mig inte på hugget å Figo ä slöare än allt slött. Ska snart till veterinären igen å kolla analsäckarna.
Får se om jag drar mig ur eller hur jag gör. Man måste ju vara på själv oxå. Hur känns det för dig då? Ångest??

Kram

http://www.annicassida.se

 
Ingen bild

Annica å djuren

19 mars 2009 19:54

Ha ha ha ja jag förstår va du menar med kennelnamnet.

Vilken kurs??? Nu har jag missat nått.

Annica

 
Tina & Theodor

Tina & Theodor

20 mars 2009 00:58

Jag bara ÄLSKAR bilderna på Phoenix! Du måste ha grym kamera & grymt snygg hund för annars kan detta inte gå ihop!
Ni ser verkligen ut som ni har det toppenroligt tillsammans!
Hoppas vi kan träffa er nån gång =) kul att se er irl!

Kramar till er båda!

http://goldentheodor.zoomin.se

 
Tina & Theodor

Tina & Theodor

20 mars 2009 10:17

Jag har en systemkamera & jag får ändå inte så fina kiort som du..måste betyda att jag är helt totalt värdelös på att knäppa kort hahaha..de hade vart kul & gå en kurs men men ..får se om de blir senare i livet.

Jo de går bra med vår träning =) jag är helnöjd! skall ut idag & träna lite rutan & linförighet. känner att linförigheten måste sitta perfekt..de är ju ändå 4 i kofeciet så om man tappar 1 poäng där så blir de ju ganska mycket & vi siktar ju på höga poäng hahah ..
va skall ni göra i helgen då?

http://goldentheodor.zoomin.se

 
Tina & Theodor

Tina & Theodor

20 mars 2009 15:20

Å jag had everkligen också velat mäta Theodor.Jag har ingen aning om hur hög han är.men de känns som han vuxit väldigt mycket men de kanske bara är jag som inbillar mig hahah =)Ikväll skall jag hem till ngr vänner & grillar tror jag de blir..
Imorgon skall jag jobba & på släktkalas. Så mamma & pappa skall få ha Theodor en stund på dagen & leka med honom. Dom tycker så mycket om honom & blir så glada när dom får "låna" honom.
& på sndag skall jag filma när vi går igenom 1an.Gick igenom den förut idag.Inte alla hade inga andra hundar & göra platsläggningen med,gjorde inet hopp över hinder & inte apporteringen.Men hoppet & lägganet kan han i sömnen så de gjorde inget .Gjorde inkallning med ställade & läggande istället. Läggandet har vi precis börjat med & han tar ngr extra steg där.har du ngt tips hur man kan få bort dom?

Jag vet inte när vi åker till Piteå igen.snart hoppas jag men jag vet inte ..om inte innan så den 16-17 maj..men jag hoppas verkligen att de blir innan dess =)

http://goldentheodor.zoomin.se

 
Tina & Theodor

Tina & Theodor

20 mars 2009 16:39

Theo har blivit riktigt bra på ställandet men läggandet går han gärna ngr steg & sen fattar han..men vi har tränat ganska mycket på fjärrdirrigeringen & den går framåt så inkallningen med läggandet kan ibland bli med dubbelkomando men vi ä ju inte där än då vi skall kunna de..så jag är nöjd att han ens fattar att han skall lägga sig =)
Nje vi har inte tränat så mycket nu de senaste innan julva de ju en hel del men efter de så har de varit ganska så slappt.inte jätte slappt men inte alls samma takt som innan. Men jag vill ju ut nu när han är 10 måander så vi får väl träna lite extra nu kanske :P

Är det långt för dig till Piteå?jag kan ju inte avstånden där uppe:P kan knappt avstånden här nere. Geografi är väl kanske inte mitt starkaste ämne direkt.
Jag tänkte kanske lägga ett spår nu nästa vecka..& se hur han tar de men vi får se. Om jag hittar klöv. Blod är ju inga problem men klövar är ju lite jobbigare..:(

http://goldentheodor.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av phoenix - 19 maj 2013 23:08


På fredag efter jobbet så packade jag inte hundarna i bilen och styrde mot Bredbyn. När vi kom fram blev det en promenad tillsammans med Jonas innan vi hoppade in i bilen igen för färd mot Krokom utanför Östersund. Resan gick fint och ca tre timmar s...

Av phoenix - 15 april 2013 21:52


Det blir inte mycket bloggande för tillfället. Har varken tid eller lust för det. Finns för mycket annat som tar upp all tid just nu och det är ju inte många som läser heller så då känns det lite onädigt att lägga tid till det. Tiden sen sis har dela...

Av phoenix - 24 mars 2013 21:32

Livet är bra för tillfället! Har nyss kommit hem efter en härlig helg tillsammans med Jonas. Åkte till Bredbyn i fredags efter jobbet och när vi kom upp blev det en promenad över skoterspåren med hundarna. Glada och nöjda grabbar som tyckte att det v...

Av phoenix - 17 mars 2013 21:37


Tillbaka på jobbet igen. Jobbigt att kliva upp på morgonen men i övrigt har det gått bra. Hade "lära kännasamtal" med nya rektorn på måndag. Gillar inte sånt men det kändes bra trots allt. Hon känns väldigt vettig så här långt. Hoppas det håller i si...

Av phoenix - 10 mars 2013 20:26

Vecka 10, sportlovsvecka! Har varit riktigt skönt att vara ledig. Bara att väckaren inte ringer före sex på morgonen utan man får sova tills man vaknar är mycket värt. Dock är jag för gammal för att sova länge. Vaknar oftast mellan 7 och 8 någon gång...

Ovido - Quiz & Flashcards