Alla inlägg den 1 september 2009

Av phoenix - 1 september 2009 22:30

Igår var jag, Ulla och Yessica upp på Åsberget för att träna apportering. Vi valde att köra två hundar i taget, Easy tillsammans med Amos och Phoenix tillsammans med Casper. Vi körde hundarna på en linje med ett litet närsök på ena sidan hundarna och en markering på den andra sidan. Sen varierade vi mellan hundarna och mellan vilken uppgift de skulle lösa. Allihop skötte sig ypperligt och klarade sina uppgifter jättefint.


Jag är supernöjd med Phoenix. Han var fokuserad, helt tyst och väldigt laddad. Han knallade till och med en gång vilket jag i hans fall enbart är positiv till eftersom han brukar ha lite lågt tempo. Det problemet hade vi dock inte igår. Phoenix jobbade med bra fart både in och ut och hade fina dummyupptag vilket han haft problem med tidigare. Så jag kan inte annat än vara nöjd med passet! Han skötte sig kanon:)


Idag var jag och Ulla till Gideå och spårade. Alla hundarna fick ett ca 300 meter långt spår med tre pinnar i. För Phoenix och Easy gjorde vi så att jag la Easys spår och Ulla la åt Phoenix. Detta för att träna dom att följa nån annans spår. Alla hundarna skötte sig så fint i spåret. Jag trodde att Phoenix hade strulat till det för sig på sitt spår men han kom ut med alla pinnarna iaf! Casper gick sitt första spår på 300 meter och hade för första gången pinnar i spåret men detta var inget problem. Han löste det kanon!


Efter spåret körde vi budföring med grabbarna. Även det gick felfritt! Är så skoj att träna när det är tända och sugna killar med! Tyvärr glömde vi bort att vi skulle fotografera Cappe med hans championatrosett....

Ovido - Quiz & Flashcards