Alla inlägg den 9 september 2009

Av phoenix - 9 september 2009 22:43

Ikväll var jag och Ulla ut till Genesön och spårade med grabbarna. Dice hade tur och fick tillbringa kvällen tillsammans med Peter och Elin istället för att följa med till skogen. Han hade det bra mycket bättre där än med oss så det blev en superbra lösning. Tack för hjälpen!


Idag la vi varsitt spår på lägda åt hundarna och alla tre skötte sig ypperligt! Casper missade tyvärr första pinnen men klarade sedan sitt spår fint. Phoenix hittade alla tre pinnarna men hade lite trassel i vinkel nummer två. Dock redde han ut det på egen hand. Easy hade problem att ta upp spåret men hittade sedan alla sina pinnar så vi får vara nöjda. Ser fram emot helgen, ska bli så skoj att se om han fixar det på tävling. Imorn ska jag kolla hur lång spårlinan är så sen får vi se om vi måste köpa en ny eller om den gamla är tillräckligt lång.


Disse ligger för tillfället utslagen i valphagen och sover. Hoppas han vaknar snart så han får i sig sin kvällsmat bara.

Av phoenix - 9 september 2009 12:06

Tränade lite lydnad med Phoenix, vill man kika så kolla här


Vissa moment känner jag mig nöjd med medan vissa behöver slipas mycket på ännu. Insåg på framförgåendet att det fungerar bättre om jag bara säger KOM vid framföringen istället för FOT. Säger jag FOT vill han inte alls gå iväg. Måste fundera på vad jag gör under fria fljet eftersom han viker ut ibland. Ser ut som att han reagerar på något jag gör. Någon som har nån idé?

Av phoenix - 9 september 2009 12:01

Så här såg det ut igårkväll:) Film

Ovido - Quiz & Flashcards