Alla inlägg den 13 september 2009

Av phoenix - 13 september 2009 14:44

Imorse startade jag och Phoenix tidigt medan Dice fick stanna hemma med Frida. Vi skulle nämligen till Härnösand för att för första gången prova på brukset. När vi kom ned var det lottning och jag drog sista startnumret som var 9. Sen åkte vi ut till spåren som var på lägda, vilket jag hade oroat mig för. Fick vänta lääääänge innan det var dags för mig att gå ut spåret, blev ett u-spår på en väldigt blött underlag. Sen var det en lååång väntan igen innan det var vår tur.


Phoenix gick på spåret fint och spårade klockrent tills han var kanske två meter från pinnen, då tappade han och lyckades därmed missa pinnen. Huvva nu ökade nervositeten men han redde ut spåret fint och hittade de resterande två pinnarna:) Första målet för dagen var uppnått, nämligen att ta sig vidare från spåret:) Fick 7 poäng av båda domarna.


Budföringen var jag nervös för. Har nästan inte testat med okänd förare men det gick riktigt fint. Full fart ut, satte sig fint hos mottagaren och fint tillbaka igen. Kan inte bli annat än 10:a sa domarna:)


Slutligen lydnaden då. Platsen gick fint, lugn och trygg och tior av båda domarna. Linförigheten gick jättebra, liten miss i ett sättande samt att han tappade positionen i språng... Men 9 och 8,5 är jag SÅ nöjd med. Framförgåendet kan vi nite men med ett par DK fick vi 5 av bägge domarna vilket är bättre än jag räknat med. Läggandet gick bra, 10 av bägge domarna. Inkallningen var lite tempofattig men 9 och 8,5 fick vi betalt. Apporteringen strulade som vanligt, 6 och 7,5 fick vi. Slutligen hoppet där han slarvar lite och slår i på uthoppet men med betalningen 8 av båda domarna.


Blev en nervös väntan eftersom man inte alls är insatt i poängräkningen i bruks men slutligen var det prisutdelning. Phoenix slog till med 260,5 poäng, KLASSVINST OCH UPPFLYTT i sin allra första start i brukset. Dessutom endast 17 månader gammal. Matte är så himla stolt över honom! Han gjorde så himla bra ifrån sig:)

Ovido - Quiz & Flashcards