Direktlänk till inlägg 20 september 2009

Spår, bad och lek

Av phoenix - 20 september 2009 17:37

Idag har det verkligen varit en hunddag. Phoenix och jag for till Överhörnäs en stund imorse och kollade lite på agilityn och sen for vi hem och hämtade upp Frida och Dice. Sen styrde vi mot Åviken och jag gick ut ett spår åt Phoenix medan dom andra väntade i bilen. Idag la jag ett längre spår åt honom som dessutom blev betydligt krångligare än jag hade tänkt. När jag svängde av i en vinkel för att gå ut på ett hygge så kom jag till en djup bäck full med nedfallna trädstammar i. Den gick inte att passera på det stället så jag fick vinkla av igen nästan direkt för att sedan vinkla ännu en gång strax efter där det gick att komma över. På hygget var det sedan sandunderlag, något vi aldrig spårat i och jag la dessutom en spetsvinkel vilket Phoenix inte har stött på innan. La ut 7 pinnar plus slut och spåret blev väl ca 700 meter långt skulle jag tro.


Vädret var strålande idag så tanken var att åka ned på stranden och ta kort på killarna medan vi väntade på att spåret skulle ligga till sig. Men i bilen på vägen dit så inser jag att jag har glömt kameran så några kort skulle det inte bli. Vad jag i det läget hade glömt var att jag hade stoppat ned kameran i träningsväskan men det skulle jag inte inse förrän senare.


Nere på strande blev det en massa lek och bus och Dice förvånade mig ordentligt. Vi var ju på samma ställe dagen innan med Ulla och då badade alla dom stora hundarna men Dice blötte inte ens tassarna. Idag skuttade han ut efter Phoenix nästan varje gång. Dock inte längre än att magen skonades från blötan. Typiskt att det inte blev några bilder.


När vi väntat klart så åkte vi tillbaka för att gå spåret medan Frida och Dice satt kvar i bilen. Phoenix var ivrig och hade jättebråttom idag. Gick alldeles för fort och då blir det svajigt. Men han överraskade mig genom att lösa spåret kanon. MIssade två pinnar men gick över dom så att matet hittade dom så han befann sig på spåret iaf. Spetsvinkeln tog han direkt, utan minsta tendens till att tveka. Slutpinnen gick han rätt på så matte är supernöjd med hans insats.


Dice fick ett litet kort korvspår som igår. Den här gången visste han vad som väntade för efter att ha satt i sig första korven så blev det HÖG fart framåt. Tror han hann springa förbi 5-6 korvar innan han lugnade sig. Gjorde sedan en avstickare åt vänster, stannade sedan upp, vädrade och går tillbaka till spåret. Sååå duktig:) Vid det här laget hade jag hittat kameran så Frida filmar honom medan han spårade. Vill du se filmen så kolla här.


Sedan svängde vi ned till Gullvik för att se om vi kunde få till några strandbilder i det vackra vädret. Det gick som vanligt halvdåligt. Fick ta Frida som fotograf för han skulle absolut vara precis där matte var idag. Här blåste det dock mer och var höga vågor så här ville han inte alls bada... Här kommer några bilder från dagen


 

                                  Mattes stora kille. Så stilig!


 

                                                   Matte och Dice


 

                        Vilka snyggingar:)

 

 

                                      Vad ska vi göra matte?


   

                                      Världens sötaste Dice!


  

                                    Jag gör vad som helst för godis!

 

 

                                         Jag kommer matte! 


 

                                           Buspojkarna:)

  

                                                 Får jag den? Snälla...

 
 
Susanne & Kenzo

Susanne & Kenzo

20 september 2009 18:54

Va? menar ni att ni var till Överhörnäs utan att komma in i köket och hälsa på mig där jag stog och slet? ;)

http://www.ravestahund.se

 
Lena

Lena

20 september 2009 21:05

Vilka tjusiga bilder på snyggingarna. :-)

http://www.lenashundliv.se

 
Maria och pappa Ace

Maria och pappa Ace

21 september 2009 06:38

Sååååå söt han är lilla Dice, mkt lik pappa Ace i den åldern :-) Pappa Ace hälsar att Dice är duktig som tränar på springa och kissa samtidigt, och han hälsar också att han tyckte vatten var lite läbbigt första gångerna men nu ÄLSKAR han vatten :-) kram från Maria

http://www.utzi.se

 
Busan

Busan

21 september 2009 21:20

Ja ja var inte ledsen,du ska nog "dra om mig"tids nog,för annars är du inte pappas pojke:)
Men hursomhelst är du superfin,men vi har inte kunnat kolla spårfilmen:(matte o datorer,det är inte alltid de funkar tillsammans.
Ha det bra lillen nospussar / Busan

http://tolla.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av phoenix - 19 maj 2013 23:08


På fredag efter jobbet så packade jag inte hundarna i bilen och styrde mot Bredbyn. När vi kom fram blev det en promenad tillsammans med Jonas innan vi hoppade in i bilen igen för färd mot Krokom utanför Östersund. Resan gick fint och ca tre timmar s...

Av phoenix - 15 april 2013 21:52


Det blir inte mycket bloggande för tillfället. Har varken tid eller lust för det. Finns för mycket annat som tar upp all tid just nu och det är ju inte många som läser heller så då känns det lite onädigt att lägga tid till det. Tiden sen sis har dela...

Av phoenix - 24 mars 2013 21:32

Livet är bra för tillfället! Har nyss kommit hem efter en härlig helg tillsammans med Jonas. Åkte till Bredbyn i fredags efter jobbet och när vi kom upp blev det en promenad över skoterspåren med hundarna. Glada och nöjda grabbar som tyckte att det v...

Av phoenix - 17 mars 2013 21:37


Tillbaka på jobbet igen. Jobbigt att kliva upp på morgonen men i övrigt har det gått bra. Hade "lära kännasamtal" med nya rektorn på måndag. Gillar inte sånt men det kändes bra trots allt. Hon känns väldigt vettig så här långt. Hoppas det håller i si...

Av phoenix - 10 mars 2013 20:26

Vecka 10, sportlovsvecka! Har varit riktigt skönt att vara ledig. Bara att väckaren inte ringer före sex på morgonen utan man får sova tills man vaknar är mycket värt. Dock är jag för gammal för att sova länge. Vaknar oftast mellan 7 och 8 någon gång...

Ovido - Quiz & Flashcards