Alla inlägg den 3 januari 2009

Av phoenix - 3 januari 2009 11:38

Ja igår blev det alltså en tur till Sundsvall för mig, Frida och Phoenix. Var först på IKEA där jag köpte lite småsaker samt en ny hallbyrå. Den jag har haft hittills är för liten och lådorna är för lätta för katterna att öppna. Så dom öppnar dom och sen är Phoenix och plockar upp vantar, mössor och liknande. Men nu ska det bli ändring på det!


Sen gick vi in bland klädaffärerna eftersom Frida ville ha nåt nytt. Hon hittade en klänning och en ny vinterjacka så hon var nöjd! Då ringer pappaoch talar om att han och mamma inte kommer ned som planerat. De skulle bo på hotell över natten men bilen slutade fungera så därav blev intet.


Vi fortsatte sedan och hann in på MediaMarkt, Elgiganten och Arken Zoo. Passade på att köpa en ID-bricka till Phoenix. Har funderat på det länge men det har inte blivit av. Men nu är det fixat! Passade även på att väga honom och nu väger han 21,5 kg. Frida köpte en ny mobil.


Sen åt vi lunch innan det var dags för sista stoppet. Vi ade lite ont om td så vi delade upp oss. Jag gick på Jula och Frida skulle på Ica Maxi. I bilen innan frågar jag henne om hon kan handla några saker till mig med. Jag vill att du köper en dajmtårta, en cola och en loka. Okej säger hon och traskar iväg. När vi kommer tillbaka till bilen säger Frida - jag köpte en dajmtårta och en cheesecake. Va? Varför köpte du två frågar jag förvånat. Men du sa ju det svarar hon. Näää, det gjorde jag inte.. Jo du ville ha en dajm och en kola säger Frida men dom var slut! Hahaha, jag ville ha en dajmtårta en loka och en COCA COLA!:) Fick oss ett gott skratt!


Kvällen spenderade jag och Phoenix hemma hos Peter och Evelina. Marianne och Evelinas barn var oxå där. Agaton var väldigt sugen på att hälsa på Phoenix men denne tyckte mest att han avr otäck:) Åt en god middag bestående av kyckling och potatisgratäng. Surrade en massa och gick en promenad med Phoenix. Riktigt trevligt!

Ovido - Quiz & Flashcards