Alla inlägg den 14 januari 2009

Av phoenix - 14 januari 2009 21:00

Åhh vad less jag var när jag kom tillbaka efter kvällens promenad idag. Susanne sms:ade tidigare och frågade om vi skulle promenera runt Höglandsjön medan Frida och Carro tränade fotboll och det var vi givetvis med på. Men då visste jag inte vad jag gav mig in på. När vi möts på IP säger Susanne att hon tror att Vinja (?) ska till att löpa igen. JO då det tror jag med för jag har haft en totalt tikgalen hund i kopplet under hela vår 4 km:s promenad.


Phoenix har slitit och dragit i kopplet hela tiden för att kunna snusa henne i baken. Kommer ha träningsvärk imorn efter det här. Har bråkat ordenligt med honom till i princip ingen nytta. Så när vi traskar på där säger Susanne att det skulle vara intressant att lägga dom på en platsliggning och se hur han reagerar på det så när vi kommer tillbaka till IP lägger vi alla tre. Phoenix fick ligga mellan Kenzo och Vinja. Vad händer då? Jo, då bryr han sig ingenting i henne alls. Är som dag och natt när det är träning och inte. Provade köra lydnadsmoment med honom efteråt och det var inga problem. Då har han full fokus. Kanske borde ha gått fot hela vägen istället...Kul dock att han kan koncentrera sig på att jobba iaf!


Har ju funderat på det där med läggandet och bestämt mig för att strunta i att jobba mer med det. Bad Susanne titta på det och hon gav honom en 10:a. Sen provade hon att gå med honom och lägga honom. Hjälp vilken duktig hund jag hade. Inte var det nåt segt läggande inte. Han ligger ju diretk! Så det ska jag defintivt inte jobba mer med. Är helt nöjd med det om han lägger sig i det tempot. Från imn position har det sett segt ut men inte från åskådarplats...


Nu bestämde vi att vi ska försöka hitta en stående tid för lydnadsträning så att det blir av att vi samlas och tränar. Är annars lätt att det inte blir av.

Ovido - Quiz & Flashcards