Alla inlägg den 13 januari 2009

Av phoenix - 13 januari 2009 22:50

Hihih, minns ett tidigare inlägg jag skrev om Mio och Phoenix som trivs så himla bra ihop. Igår upptäckte jag ett annat par med hund och katt i vårt hem som verkar trivas i varandras sällskap. Se bilden nedan...


Eftermiddagen har varit trevlig. Lena kom hit och käkade middag tillsammans med mig och Frida. Vart en trevlig surrstund där vi han avhandla all gammalt skvaller som vi inte har hunnit med. Alltid lika skoj. Sen tog vi en promenad med Phoenix och Kaizer där vi traskade vår gamla vanliga vända. Så skoj med sällskap, går ju oftast ensam nu sedan dom flyttade ut till Sörgård.


Har börjat träna in ett nytt moment inomhus med Phoenix idag och igår. Igår kändes det lönlöst. Han fattade verkligen noll vad jag menade men idag har poletten trillat ned och han förstår vad det är jag vill. Är så roligt när man tränar nåt och det plötsligt fungerar. Är ju det som är charmen med träningen. Att hitta ett sätt så dom förstår. Det är långt kvar innan momentet är tävlingsklart men vi har fått en bra start iaf.


Imorn blir det en trist dag för mig iaf. Jobbar till halv fem, vilket inte är en hit. Men Phoenix har det bra. Frida kommer vara hemma med honom nästan ända tills jag kommer hem så honom går det mindre nöd på än mig...



Ovido - Quiz & Flashcards