Alla inlägg den 23 januari 2009

Av phoenix - 23 januari 2009 20:18

Idag efter jobbet hade jag stämt träff med Catta. Vi skulle ta en promenad runt Höglandsjön. Jag for hem till henne när jag slutade för hon skulle vara barnvakt åt Hans systerson Ville 1,5 år. När vi kom fram bad Catta att jag skulle koppla Phoenix när vi gick in för att han inte skulle hoppa på Ville och välta honom. Ingen risk sa jag, han kommer inte röra honom men visst, jag kan koppla honom om du vill det. Gjorde så men nog hade jag rätt alltid.


Phoenix är inte förtjust i småbarn utan tycker att dom är ganska äckliga. Han backar hellre än går fram till dom och så också nu. Vi tog med oss Phoenix och Ville och promenerade runt lilla sjön. Riktigt skönt att vara ute och traska och det verkar vara enda stället i hela Övik där dom har sopbehållare för bajspåsar. Enda problemet under promenaden var att Phoenix hade svårt att fatta att han inte kunde gå framför vagnen och sen stanna för att lukta på nåt. Han höll på att bli överkörd flera gånger:P


När vi kom tillbaka så gick vi in. Då hade den största delen av Phoenix respekt för ville försvunnit. Han var till och med fram och pussade honom på munnen. Det skulle han inte ha gjort, då fick han en dask över huvudet. Rätt snopen såg han ut! Kan den där slåss med? Hade riktigt mysigt. Satt med Ville i knäet och matade med kall gröt. Huvva, vem vill egentligen äta kall gröt? Men han åt upp hela burken... Skum unge:P


Var en trött kille som kom hem. Tror inte han kunde slappna av helt medan Ville fanns i närheten:) Men nu har han börjat vakna till liv igen. Äter precis kvällsmat.


Imorn blir det fågelträning. Vi får ett nytt ekipage med oss då. Lena och Falcon från valpkursen ska följa med. Ska bli riktigt roligt att se vad en golden presterar med fågeln.


Sonja, kom du ihåg att besikta honom då?:)

Ovido - Quiz & Flashcards