Alla inlägg den 21 januari 2009

Av phoenix - 21 januari 2009 16:37

Idag samlades några ur tollargänget för en gemensam träning på bilprovningen. Vi har nämligen bestämt att vi ska ha en stående tid varje vecka då vi samlas för att träna. Detta för att alla ska ta sig tid att åka och träna samt för att få den härliga gemenskap som träningen ger. Är skoj att vara flera och nyttigt för hundarna, framförallt för Phoenix, Casper och Amos som är så pass unga, att det är andra hundar omkring dom.


Idag var det jag med Phoenix, Ulla med Casper och Easy, Lena och Kaizer samt Yessica och Amos som kom. Var riktigt roligt att träna, Phoenix var på tårna och skötte sig kanonbra. Riktigt skoj att träna med honom när han är på det där humöret. Då kan han hålla på hur länge som helst. När man slutar så sitter han bara där och kikar på en, vad ska vi göra nu då matte?


La en platsliggning på slutet och Phoenix låg mellan Amos och Kaizer. Tyckte att han såg lite för taggad ut, huvudet for överallt och han hade det väldogt högt. Typiskt tänkte jag, nu kommer han att kliva upp. När sedan Amos reser på sig efter 1,5 min så var jag säker, nu kommer det inte gå. Men det gick, han låg kvar så fint så. Ingen tendens att resa på sig! Är så stolt över lilleman. Tror inte platsen blir ett bekymmer om det inte är någon som kommer direkt fram till honom och kör upp honom. Fast säker kan man ju aldrig vara så nervös lär jag ju vara iaf:P


Stort GRATTIS till Amos som fyller 1 år!

Ovido - Quiz & Flashcards