Alla inlägg under januari 2009

Av phoenix - 1 januari 2009 10:16

Ja nu är nyårsafton till enda. Phoenix klarade det bra! Vi gick ut och rastade vid halv tiotiden och redan då smällde det ganska friskt runt omkring. Mycket på avstånd men även några ordentliga knallar på nära håll. Det stör mig nåt grymt att man inte kan skjuta vid tolvslaget och inte mer. Nu skjuts det flera dagar före, hela nyårsafton samt i dagar efteråt. Hur ska man kunna rasta en skottberörd hund?


Phoenix reagerade dock inte alls som tur var. Lyfte knappt på huvudet och kollade annat än vid de första smällarna. Riktigt skönt måste jag säga! Vi gick sedan in och under tolvslaget hade vi stereon på och lyssnade på musik. Phoenix alternerade mellan att sitta i soffan och kika ut, busa med mig, gosa samt äta ben under den halvtimmen ungefär som det sköts som mest. Var skönt att se att när han fick sitt ben så gick han som vanligt iväg och la sig ensam i sovrummet med det. Ibland morrade  han och moffade till men det var på samma sätt som han varnar när någon kommer i trapphuset och han såg inte beklämd ut alls.


Vi halv två ungefär gick vi ut för en kvällsrastning. När jag låser vår ytterdörr hör jag hur någon slafsar isig nåt. Vänder på huvudet och vad gör Phoenix? Jo han har hittat ett kvarglömt glas med både dryck och bär i... Haha en liten smygsupare man har alltså. Tur att jag dricker så sällan då så han inte inleds i frestelse:) Han verkar inte ha tagit skada iaf, har inte trillat ur sängen i natt eller kräkts:P


Nu laddar vi inför dagens träningspass. Sen drar vi eventuellt till mor och far en sväng. Är sugna på Sundsvall imorn. På fredagkväll ska jag och Phoenix till Evve och Peter på middag. Blir skoj! 

Ovido - Quiz & Flashcards